۲۴ اسفند ۱۳۹۵ فورد در خودروهای هیبریدیش متهم به نقض پتنت شد
کمیسیون بین المللی تجارت ایالت متحده آمریکا «ITC» با توجه به شکایت یک شرکت آمریکایی مبتنی بر فناوری هیبرید، تصمیم به تحقیق و تفحص از خودروهای هیبریدی شرکت فورد نموده است. 
بر اساس اطلاعیه ای که ITC در تاریخ ششم مارس سال جاری منتشر نموده، این تحقیق و تفحص با توجه به شکایتی که شرکت «Paice» در تاریخ دوم فوریه سال جاری میلادی ثبت کرده، انجام می گیرد. این شرکت که در سال 1991 میلادی توسط «Alex Severinsky» و با کمک دانشگاه مریلند تأسیس گردید، بیش از 20 سال سابقه در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هیبریدی دارا می باشد. 
این شرکت، فورد را متهم به تخطی از بخش 337 قانون تعرفه گمرکی تصویب شده در سال 1930 تحت عنوان «خودروهای الکتریکی هیبریدی و اجزای آنها» نموده و مدعی شده که فورد بر خلاف این قانون، اقدام به واردات محصولاتی نموده که حق امتیاز پتنت های شرکت پایس را نقض می کند.
و مدعی شده که در محصولات ارائه شده توسط شرکت فورد، حقوق پتنت های متعلق به این شرکت نقض شده است. چهار US پتنت یه شماره های «7237634»، «7455134»، «7559388» و «8214097» که همگی با عنوان "وسایل نقلیه هیبریدی" ثبت گردیده اند، مبنای این شکایت می باشند.
 
filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d
 
لازم به ذکر است شرکت پایس در سال 2014 میلادی نیز فورد را به نقض حقوق پتنت شماره «7104347» که دارای عنوان مشابهی می باشد و مرتبط با استراتژی های کنترل خودروهای هیبریدی است، متهم نمود. البته در مورد این شکایت پس از بررسی و رد ادعای این شرکت توسط دادگاه منطقه ای و درخواست تجدید نظر از سوی پایس، دادگاه فدرال به بررسی مجدد شکایت پرداخت و در نهایت دادگاه استیناف در تاریخ هفتم مارس سال جاری، با رد مجدد ادعای این شرکت، به جز یک مورد، تمامی ادعاهای مرتبط با پتنت فوق الذکر را با توجه به منابع دیگر آشکار شده دانسته و پتنت مذکور را باطل اعلام نمود. همچنین پرونده برای بررسی بیشتر در مورد ادعای باقی مانده، به دادگاه منطقه ای باز گردانیده شد. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day