۲۵ اسفند ۱۳۹۵ فهرست صد کلمه پرکاربرد در ثبت علائم تجاری در آمریکا و اروپا
شرکت «TrademarkNow» که در زمینه مدیریت علائم تجاری مبتنی بر وب فعالیت می نماید، در گزارش تحلیلی خود صد کلمه که در سال گذشته میلادی بیشترین استفاده را در علائم تجاری ثبت شده در آمریکا و اروپا داشتند، اعلام کرد. 
در این گزارش، حرف ربط «The» در مرتبه نخست پرتکرارترین عبارات مورد استفاده قرار گرفته است؛ بعد از این کلمه که بیش از دو برابر کلمه بعدی به کار رفته، کلمات «And» و «Of» در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند. 

filereader.php?p1=main_019d385eb67632a7e

به گزارش این شرکت، کلمات جدیدی که از سال 2015 به این سو به فهرست صد کلمه پرکاربرد علائم تجاری در امریکا راه یافته اند، شامل کلمات «Twenty»، «Not» و «Eight» می باشد؛ کلمه بیست بالاترین ورودی جدید می باشد که علت آن را می توان در دو رویداد مهم آتی دانست؛ بازی های المپیک تابستانی 2020 در توکیو و نیز انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری ایالات متحده که در سال 2020 میلادی برگزار خواهد شد.
کلمات جدید راه یافته به فهرست صد کلمه پرکاربرد در اتحادیه اروپا شامل عبارات «Per»، «Co» و «Premium» می باشند. کارشناسان معتقدند قرار گرفتن کلمه «Premium» در این فهرست، نشان دهنده توجه به کیفیت در سال های اخیر است و به نظر می رسد مصرف کنندگان به دنبال کیفیت بالاتری از زندگی هستند.
بیشترین نرخ رشد کاربرد در علائم تجاری در آمریکا، متعلق به کلمات «Hundred»، «Fit» و «Real» می باشد؛ این در حالی است که در اروپا، کلمات «Global»، «K» و «One» دارای بیشترین نرخ رشد کاربرد در علائم تجاری بوده اند.
همچنین بیشترین نرخ کاهش کاربرد در علائم تجاری شامل کلمات «Technology» و «Smart» در آمریکا و کلمات «Go» و «Tech» در اروپا می باشد. در گزارش مذکور تأکید شده است: «هر چند کلماتی نظیر فناوری در علائم تجاری ثبت شده کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، ولی هنوز هم در لیست صد کلمه برتر قرار دارد که امری حیاتی و بسیار مهم می باشد؛ چرا که به عنوان عاملی محوری در درک نحوه ارتباط مصرف کنندگان با فناوری و ویژگی های خاص آن به شمار می رود.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.