۲۵ اسفند ۱۳۹۵

فهرست صد کلمه پرکاربرد در ثبت علائم تجاری در آمریکا و اروپا

شرکت «TrademarkNow» که در زمینه مدیریت علائم تجاری مبتنی بر وب فعالیت می نماید، در گزارش تحلیلی خود صد کلمه که در سال گذشته میلادی بیشترین استفاده را در علائم تجاری ثبت شده در آمریکا و اروپا داشتند، اعلام کرد. 
در این گزارش، حرف ربط «The» در مرتبه نخست پرتکرارترین عبارات مورد استفاده قرار گرفته است؛ بعد از این کلمه که بیش از دو برابر کلمه بعدی به کار رفته، کلمات «And» و «Of» در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند. 

filereader.php?p1=main_019d385eb67632a7e

به گزارش این شرکت، کلمات جدیدی که از سال 2015 به این سو به فهرست صد کلمه پرکاربرد علائم تجاری در امریکا راه یافته اند، شامل کلمات «Twenty»، «Not» و «Eight» می باشد؛ کلمه بیست بالاترین ورودی جدید می باشد که علت آن را می توان در دو رویداد مهم آتی دانست؛ بازی های المپیک تابستانی 2020 در توکیو و نیز انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری ایالات متحده که در سال 2020 میلادی برگزار خواهد شد.
کلمات جدید راه یافته به فهرست صد کلمه پرکاربرد در اتحادیه اروپا شامل عبارات «Per»، «Co» و «Premium» می باشند. کارشناسان معتقدند قرار گرفتن کلمه «Premium» در این فهرست، نشان دهنده توجه به کیفیت در سال های اخیر است و به نظر می رسد مصرف کنندگان به دنبال کیفیت بالاتری از زندگی هستند.
بیشترین نرخ رشد کاربرد در علائم تجاری در آمریکا، متعلق به کلمات «Hundred»، «Fit» و «Real» می باشد؛ این در حالی است که در اروپا، کلمات «Global»، «K» و «One» دارای بیشترین نرخ رشد کاربرد در علائم تجاری بوده اند.
همچنین بیشترین نرخ کاهش کاربرد در علائم تجاری شامل کلمات «Technology» و «Smart» در آمریکا و کلمات «Go» و «Tech» در اروپا می باشد. در گزارش مذکور تأکید شده است: «هر چند کلماتی نظیر فناوری در علائم تجاری ثبت شده کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، ولی هنوز هم در لیست صد کلمه برتر قرار دارد که امری حیاتی و بسیار مهم می باشد؛ چرا که به عنوان عاملی محوری در درک نحوه ارتباط مصرف کنندگان با فناوری و ویژگی های خاص آن به شمار می رود.»

پربازدید‌ترین‌ها

انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۵ تیر ۱۴۰۰

انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم تابستانه آکادمی کانون پتنت ایران، از ۱۰ رویداد آموزشی- ترویجی تشکیل شده که حوزه‌های مختلف مالکیت فکری و ثبت اختراع را در بر می‌گیرد. از نقاط قابل توجه تقویم تابستان، عناوین جدید «آناتومی پتنت» و «سینما مالکیت فکری» بوده که جذابیت ویژه‌ای ایجاد نموده‌اند.

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک
۹ تیر ۱۴۰۰

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک

کانون پتنت ایران جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های برتر کشور، دعوت به همکاری به عمل می‌آورد.

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۲ تیر ۱۴۰۰

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

با توجه به اهمیت اسناد ثبت اختراع و اطلاعات ارزشمند موجود در آن‌ها، عنوان جدیدی در وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران قرار گرفته که به شناخت اجزا و بخش‌های مختلف یک پتنت اختصاص دارد. این دوره آموزشی که تحت عنوان «آناتومی پتنت» در تقویم تابستانه آکادمی گنجانیده شده، در تاریخ پنجم مرداد ماه و در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی

با وجود رقابت کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، به نظر می‌رسد که کشورهای آسیایی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌اند. در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در این حوزه، نه مورد آسیایی بوده و فقط یک شرکت کانادایی در این بین حضور دارد. در این بین، چین با بیش از ۲۳۳ هزار پتنت فامیلی، فاصله‌ای زیاد با رقبا ایجاد نموده و عملاً خود را به‌عنوان رهبر اصلی این حوزه شناسانده است.

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی

سونی با همکاری چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌های صوتی، استخری از پتنت‌های متنوع‌ جمع‌آوری نموده که برای پیاده‌سازی استاندارد جدید صدای سه بعدی، الزامی و البته کافی می‌باشند. متقاضیان فعالیت در این حوزه، با اخذ مجوز بهره‌برداری از این مجموعه، بدون نگرانی از هر گونه دادرسی و نقض پتنت، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه داده و نسل بعدی فناوری‌های صوتی را ارتقاء دهند.

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.