۲۶ اسفند ۱۳۹۵ تخصیص بودجه 327 میلیون دلاری حمایت از پژوهش و نوآوری در انگلستان
وکلا و حقوقدانان از تصمیم دولت انگلستان مبنی بر تخصیص بودجه 327 میلیون دلاری برای حمایت از پژوهش و نوآوری در سراسر کشور استقبال کردند. این خبر توسط «Philip Hammond» وزیر خزانه داری در حاشیه رونمایی از بودجه بهار 2017 میلادی اعلام گردید.
بودجه مذکور در مرحله اول صرف حمایت از شروع و توسعه فناوری هایی که دارای پتانسیل برای تغییر اقتصاد (فناوری برافکن) بریتانیا می باشد، صرف خواهد شد.

filereader.php?p1=main_08c04a234c59ed654

یکی از اولین فناوری هایی که بودجه رقابتی استراتژی صنعتی «ISCF» بر آن متمرکز خواهد شد، طراحی و ساخت باطری هایی است که نیروی محرکه نسل جدید خودروهای برقی را تأمین می نمایند. هوش مصنوعی، سیستم های رباتیک و توسعه فناوری های دارویی از دیگر مواردی است که در این برنامه حمایتی بر آن ها تمرکز خواهد شد.
به گفته «Kristina Cornish» از کارشناسان و متخصصین حوزه مالکیت فکری، جدیت دولت در حمایت از تکنولوژی های برافکن نظیر رباتیک، باتری ها و بیوتکنولوژی، منجر به ایجاد یک IP مشترک برای پلتفرم فناوری های فوق خواهد شد؛ لازم به ذکر است پلتفرم فناوری ها به عنوان پایه و محور برای توسعه برنامه ها و فرآیندهای دیگر به کار می رود.
به عنوان بخشی از بودجه تخصیصی، مالیات مرتبط با فعالیت های تحقیق و توسعه پرداخت خواهد شد؛ نظام مالیاتی R&D در بریتانیا به عنوان یک عنصر مؤثر و رقابتی در سطح بین المللی برای حمایت از نوآوری به حساب می آید. به گفته دولت، حمایت از رقابتی شدن محیط برای گسترش تحقیق و توسعه در انگلستان تا زمان اطمینان از ارتقاء نوآوری در کشور ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است، اصلاح نظام مالیاتی به عنوان بخشی از تلاش های دولت انگلیس برای پیشی گرفتن از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه مشوق های مالیاتی مرتبط با نوآوری به شمار می رود. به اعتقاد کارشناسان، اصلاح مجموعه قوانین پتنت و تنظیم مناسبات مشارکت در هزینه های آن از جمله اقدامات آتی دولت محسوب می گردد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.