۰۶ فروردین ۱۳۹۶ توافق مایکروسافت و تویوتا در حوزه سیستم های ارتباطات خودرویی
فناوری های مرتبط با سیستم های ارتباطات خودرویی “connected car” یکی از موضوعات جذابی است که شرکت های اتومبیل سازی مختلف را به تلاش و تکاپو برای دسترسی به آن واداشته است. فناوری سیستم های ارتباطات خودرویی به کمک سازندگان اتومبیل ها آمده تا با دسترسی به اینترنت به کنترل بهتر و ایمن تر اتومبیل ها کمک نماید. در این میان از آنجا که عمدتا شرکت های خودروسازی از این قبیل فناوری ها فاصله بسیار زیادی دارند از سایر شرکت های فعال در این حوزه کمک می گیرند. 
مایکروسافات به عنوان یکی از دارندگان این تکنولوژی، گزینه مناسبی برای همکاری با شرکت های خودروساز به شمار می آید. در همین راستا شرکت تویوتا توافقنامه ای با این شرکت امضا نموده که حق امتیاز استفاده از پتنت های مایکروسافت در حوزه مذکور را خواهد داشت.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اریک اندرسون (Erich Andersen) مسئول مالکیت فکری در شرکت مایکروسافت، این شرکت سالیانه بالغ بر 11/4 بیلیون دلار هزینه تحقیق و توسعه می نماید. بر اساس ادعاهای اندرسون، شرکت مایکروسافت پیشتاز در صنعت ارتباطات خورویی بوده و زمانی که صحبت از پردازش خودکار اطلاعات، امنیت و سایر سیستم های ارتباطات خودرویی می شود، بدون شک ابداع و نوآوری جدیدی از مایکروسافت رونمایی شده است. 
همچنین بر اساس صحبت های اندرسون، اگرچه مایکروسافت در حوزه تولید خودرو فعالیت ندارد، منتها با شرکت های خودروساز ارتباطات نزدیکی داشته تا در راستای تقاضاهای مشتریان به آنها یاری رساند.
بر اساس گفته توکوسا نومورا (Tokuhisa Nomura) مدیر اجرایی شرکت تحقیقاتی تویوتا «این موقعیت پیش آمده در صنعت خودروسازی شگفت انگیز بوده و ما معتقدیم برای تولید بهترین ها در حوزه سیستم های ارتباطات خودرویی، شرکت های خودروساز بایستی شرکای مناسبی مانند مایکروسافت که صاحب فناوری می باشد را به همراه خود داشته باشند».
بنا بر اظهارات نومورا، تویوتا به کمک این توافق و با استفاده و بهره برداری از پتنت های شرکت مایکروسافت، این امکان را خواهد داشت تا با سرعت بیشتری نیازهای مشتریان را تأمین نموده و محصولات جدیدی راهی بازار نماید.
لازم به ذکر است که از سال 2003 که مایکروسافت برنامه شروع به واگذاری حق امتیاز پتنت های خود را کلید زده است، موفق به ورود به بیش از 1200 توافق واگذاری شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day