۱۵ فروردین ۱۳۹۶ تهدید گوگل و آمازون توسط یک باج گیر پتنت
یکی از شرکت های تابعه «Uniloc» که در ایالت تگزاس آمریکا مستقر است، با ادعای نقض پتنت های متعلق به خود، علیه شرکت های آمازون و گوگل اقامه دعوی نموده است. شکایات مذکور در دادگاه منطقه ای شرق تگزاس و در تاریخ های 24 و 26 مارس سال جاری میلادی به ثبت رسیده است.
شرکت یونیلاک که در زمینه امنیت سیستم ها و نرم افزارهای کامپیوتری فعال می باشد، در سال 1992 میلادی در استرالیا تأسیس گردید. این شرکت در سال های اخیر با تمرکز بر ثبت پتنت و تشکیل پرونده های حقوقی متعدد، علیه شرکت های ناقض پتنت های فوق الذکر، شهرت یافته است و به نوعی به عنوان یک باج گیر پتنت (Patent Troll) حرفه ای شناخته می شود. به طوری که از سال 2010 میلادی تا کنون بیش از 73 دعوی حقوقی علیه شرکت های مختلف ارائه نموده که بنا بر گزارشات مندرج در وبسایت این شرکت، 25 پرونده با توافق طرفین در خارج از دادگاه حل و فصل شده است.

filereader.php?p1=main_1679091c5a880faf6

به گزارش «WIPR»، یونیلاک که در حوزه پیام های نوشتاری و صوتی فوری، صاحب تعداد قابل توجهی پتنت می باشد، هر دو شرکت گوگل و آمازون را به نقض سه پتنت متعلق به خود متهم نموده است. 
شرکت گوگل به نقض پتنت با شماره های «8724622»، «8995433» و «7535890» متهم شده است. بنا به گزارش های منتشر شده از طرح دعوی صورت گرفته، یکی از این پتنت ها که با عنوان «سیستم و روش ارسال پیام های VoIP» ثبت گردیده، توسط سیستم ارسال پیام صوتی و نوشتاری گوگل تحت عنوان «Allo» نقض شده است.
شرکت آمازون نیز متهم به نقض پتنت به شماره های «8571194»، «7804948» و «7853000» شده است؛ بنا به ادعای شرکت یونیلاک، پتنت های مذکور که همگی تحت عنوان «سیستم و روشی برای شروع یک کنفرانس تلفنی» ثبت شده اند، توسط اپلیکیشن ارسال پیام های صوتی و نوشتاری آمازون نقض گردیده است.
شایان ذکر است، در سپتامبر سال گذشته میلادی گزارش هایی مبنی بر هدف گذاری برخی برندهای فناوری نظیر «LG» و موتورولا توسط شرکت یونیلاک منتشر گردیده بود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.