۱۶ فروردین ۱۳۹۶ شکست «H&M» در یک دعوی قضایی
دادگاه تجدید نظر در انگلستان، درخواست رد اعتبار پتنت علیه یک شرکت «Stretchline» را رد نمود. این پرونده حقوقی پیچیده در ابتدا با شکایت شرکت استرچ لاین علیه H&M و با ادعای نقض پتنت متعلق به این شرکت آغاز شد. پتنت مورد اشاره در این شکایت که با شماره «2309038» در انگلستان ثبت شده است، نوعی ساختار جدید از الیاف برای استفاده در لباس را شرح می دهد. در ادامه، در سال 2011 میلادی، دو شرکت به نوعی توافق برای مصالحه و توقف روند دادرسی دست یافتند. 

filereader.php?p1=main_36a12a753997a4032

در سال 2013 میلادی، شرکت استرچ لاین با ادعای نقض توافق صورت گرفته و استفاده از نوآوری پتنت مذکور در فروش های جدید شرکت H&M، پرونده را دوباره به جریان انداخت. در مقابل شرکت H&M با استدلال نامعتبر بودن پتنت مذکور، درخواست ابطال آن را ارائه نمود.
در اکتبر سال 2015 میلادی، قاضی دادگاه تجدید نظر با وجود تأیید رأی دادگاه منطقه ای مبنی بر ادعای نقض پتنت، بر این نکته تأکید نمود که اعتبار شکایت استرچ لاین، صرفاً متکی بر ادعای نقض توافق سازش می باشد.
به گزارش «WIPR»، دفاعیات شرکت H&M در روند دادرسی، بیشتر متمرکز بر چند کلمه آخر ادعای پتنت مذکور بوده که این الیاف زودگداز قادر به ممانعت از نفوذ می باشد. بر این اساس استرچ لاین استدلال می نمود که ادعای اصلی پتنت، ارائه نوعی ساختار به وسیله پیوند الیاف است که منجر به مقاومت بیشتری در مقابل نفوذ می گردد. در مقابل H&M مواردی نظیر ساختار چسبنده نخ زودگداز را کافی ندانسته و استدلال می نمود نخ های مذکور می بایست نوعی پوشش قابل شناسایی و قابل ملاحظه مداوم را ایجاد نمایند.
در نهایت دادگاه با بیان این نکته که مجموعه استدلال های بیان شده از سوی استرچ لاین متقاعد کننده تر بوده است، رأی خود را به سود این شرکت صادر نمود. نورمن کالیر مدیر ارشد استرچ لاین در بریتانیا، با ابراز خرسندی از نتیجه نهایی پرونده اعلام کرد: «شرکت استرچ لاین با انجام سرمایه گذاری بسیار زیاد در نوآوری و ارتقاء فناوری تولید، سعی در تولید محصولات متفاوت و با کیفیت و در عین حال نزدیک به نظرات مشتریان خود دارد.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.