۱۷ فروردین ۱۳۹۶ بازار 2 میلیارد یورویی شرکت ارائه دهنده خدمات مالکیت فکری
بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، کمپانی «CPA Global» که در زمینه مدیریت و نرم افزارهای مرتبط با مالکیت فکری فعالیت می نماید، موفق به فروش خدمات خود در بازار جهانی با ارزش بیش از 2 میلیارد یورو (2/5 میلیارد دلار) گردیده است. به نقل از منابع اطلاعاتی مرتبط با روزنامه «ساندی تایمز»، شرکت سهامی خاص «Cinven» که در سال 2012 میلادی موفق گردید در ازای 950 میلیون یورو این شرکت را تصاحب نماید، بانک های بزرگ را دعوت به مشارکت نموده است.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

شرکت «PCA Global» در سال 1969 میلادی در نیوجرسی آمریکا به عنوان ارائه دهنده خدمات ثبت و تجدید پتنت تأسیس گردید. این شرکت که در اوایل دهه 1980 میلادی ثبت و پیگیری علائم تجاری را نیز به فهرست خدمات خود اضافه کرده است، در سال 2000 میلادی اقدام به ارائه نرم افزارهای مالکیت فکری به بازار نمود. این شرکت در حال حاضر دارای 25 دفتر در 12 کشور جهان بوده و از یک شبکه عامل 1300 نفری در بیش از 200 حوزه قضایی برخوردار می باشد.
بنا به گزارش وبسایت «LSIPR»، در ماه مارس سال جاری میلادی این شرکت با پرداخت 5/6 میلیون دلار به عنوان بخشی از توافق حل و فصل در یک دادخواست جمعی موافقت نمود. در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی، یک شرکت تشخیص پزشکی آمریکایی به نام «Run Them Sweet» با ادعای شارژ بیش از حد هزینه تجدید ثبت پتنت توسط «CPA»، این شرکت را متهم نمود. با توجه به رأی نهایی این پرونده حقوقی، توافق حل و فصل تنها صاحبان پتنت های ثبت شده در آمریکا که کمتر از 40 پتنت ثبت شده در خارج از آمریکا را در هر سال در بازه زمانی اول ژانویه 2012 میلادی تا پایان دسامبر 2016 میلادی تجدید اعتبار نموده اند، شامل می گردد.
«Peter Rouse» مدیر هزینه های سالیانه ثبت پتنت با ذکر این نکته که برخی موارد می تواند سودآوری کسب و کار و در نتیجه ارزیابی میلیارد یورویی را تحت تأثیر قرار دهد، افزود: «موارد ادعایی نظیر پرونده فوق الذکر می تواند تأثیر بسیار قابل توجهی در ارزیابی های صورت گرفته از «CPA Global» داشته باشد.»
شایان ذکر است، در اکتبر سال گذشته میلادی، مؤسسه تامسون رویترز نیز فروش بخش مالکیت فکری و علمی خود را به شرکت کانادایی «Onex» و شرکت سهامی آسیایی مستقر در هنگ کنگ کامل کرد. بخش مذکور که شامل تحقیقات و حفاظت از علائم تجاری (شرکت «CompuMark») و حفاظت برند آنلاین (شرکت «Markmonitor») می باشد، با ارزش بیش از 3/6 میلیارد دلار به فروش رسید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day