۲۰ فروردین ۱۳۹۶ نبرد سامسونگ و اپل در ارائه نسل جدید فناوری دوربین تلفن همراه
اگرچه سامسونگ نسبت به سال گذشته با یک رشد 48 درصدی همراه بوده است، با این حال، به موازات رشد بسیار خوب سود، این شرکت با مشکلاتی نظیر محاکمه مدیر ارشدش و نیز توقف تولید و فروش دوربین های دیجیتال روبرو است. به گزارش «Korea Herald»، خروج این غول فناوری کره ای از بازار دوربین های دیجیتال با توجه به از دست دادن مزیت های رقابتی در این صنعت گزینه ای غیر قابل اجتناب خواهد بود. یکی از مقام های ارشد شرکت سامسونگ در این رابطه افزوده است: «ما دیگر در زمینه تولید و فروش دوربین های دیجیتال فعالیت نخواهیم کرد؛ با این حال با ساخت دسته جدیدی از محصولات دوربین به ادامه فعالیت در این کسب و کار خوشبین هستیم.» 
فعالیت سامسونگ بر روی نسل های جدید دوربین گوشی های هوشمند و ثبت پتنت مرتبط با این موضوع در اواخر ماه گذشته میلادی تأیید کننده جهت گیری جدید این شرکت در این زمینه می باشد. استفاده از دوربین جدید در گوشی هوشمند «Galaxy» در آینده که قادر به ضبط تصاویر و ویدئو با وضوح بسیار بالا و به صورت 360 درجه خواهد بود، نمونه ای از ارائه نسل جدید دوربین در شرکت سامسونگ می باشد.
در چند سال اخیر، شرکت های سامسونگ و اپل همواره در تلاش برای غلبه بر رقیب از طریق ارائه دوربین قوی تر در نسل جدید گوشی های هوشمند تلفن همراه اقدام نموده اند. برای مثال در تاریخ 29 مارس سال جاری میلادی، شرکت سامسونگ از بازطراحی دوربین جدید «Galaxy S8» رونمایی نمود. دوربین مینیاتوری 360 سامسونگ که در نسل های جدید تلفن همراه هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان یکی از مزیت های رقابتی بسیار مهم در غلبه بر رقبا و تصاحب بازارهای مرتبط محسوب می گردد.

filereader.php?p1=main_37693cfc748049e45

از سوی دیگر، شرکت اپل به سختی در حال کار بر روی ماژول اسکن ترکیبی مینیاتوری برای نسل بعدی دوربین های سه بعدی خود می باشد که در «Iphone 7 Plus» به کار رفته است. جهش عظیم اپل در فناوری دوربین با توجه به پتنت های بسیاری که در این زمینه به ثبت رسیده است، کاملاً مشهود می باشد.
سردمداری اپل در بازار دوربین تلفن همراه با ارائه فرمت «QuickTime VR» برای فایل های تصویری، در سال 1994 میلادی آغاز گردید؛ این شرکت در ادامه با معرفی پانوراما در دوربین های آیفون خود که کاربران را قادر می ساخت با ثبت یک مجموعه عکس پیاپی، از یک ناحیه وسیع عکس برداری نمایند، تحولی عظیم در این حوزه ایجاد نمود. در حال حاضر نیز به نظر می رسد این شرکت با تمرکز بر نسل جدید پانورامای سه بعدی، به نوآوری های خود ادامه خواهد داد. شایان ذکر است، در اواخر ماه گذشته پتنتی با عنوان روشی جدید برای ایجاد یک تصویر سه بعدی در آیفون توسط این شرکت به ثبت رسید که در آن، روشی برای شبیه سازی تصاویر سه بعدی بدون نیاز به گرفتن عکس های زیاد ارائه شده است. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.