۲۱ فروردین ۱۳۹۶ اقامه دعوی شرکت «3M» علیه شرکت چینی به اتهام نقض پتنت، علامت تجاری و کپی رایت
شرکت آمریکایی «3M» علیه یک شرکت چینی فعال در صنعت خودرو با ادعای نقض پتنت، علامت تجاری و کپی رایت اقامه دعوی کرد. این شکایت با ادعای فروش غیر مجاز محصولات اسپری رنگ خودرو توسط شرکت بازسازی اتومبیل فونیکس، در تاریخ پنجم آوریل سال جاری میلادی و در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا به ثبت رسیده است.
یکی از محصولات شرکت «3M»، سیستم آماده سازی رنگ «PPS» می باشد که شامل یک محفظه و درب یک بار مصرف با فیلتر یکپارچه می باشد که باعث افزایش درصد اختلاط و نیز سادگی استفاده در هنگام نقاشی با تفنگ اسپری می گردد. به گزارش منابع خبری، در شکایت فوق الذکر ادعا گردیده است که شرکت فونیکس با ورود به بازار آمریکا، علاوه بر استفاده غیر مجاز از فناوری به کار رفته در محصولات «3M»، از عکس های این شرکت و برند تجاری محصولات «PPS» در بازاریابی های خود استفاده نموده است. 
در شکایت مذکور، شرکت «K2» که به نوعی بازوی تجاری شرکت فونیکس در کالیفرنیا محسوب می گردد، متهم به تغییر برند محصولات فونیکس و فروش آن ها در رقابت مستقیم با «3M» شده است. آقای «جیمز اوربانو» که از مدیران شرکت «K2» محسوب می گردد، در ویدئویی که در «یوتیوب» منتشر گردیده است، محصولات خود را به عنوان جایگزین مستقیم سیستم «PPS» شرکت «3M» معرفی نموده است.

filereader.php?p1=main_c20ad4d76fe97759a

لازم به ذکر است شرکت «3M» در زمینه فناوری «PPS»، پتنت های بسیاری به ثبت رسانده است که از آن جمله می توان به پتنت های با شماره «6820824»، «7374111»، «8002200»، «8424780»، «8628026»، «8955770» و «9211553» اشاره نمود. این شرکت همچنین دارای علائم تجاری ثبت شده برای تفنگ اسپری و تجهیزات جانبی سیستم «PPS» می باشد که از سال 2003 میلادی از آن ها استفاده می نماید.
در شکایت ثبت شده با تأکید بر این که شرکت فونیکس از سال 2016 میلادی اقدام به آغاز تبلیغات نسخه های کپی محصولات «3M» در فیسبوک نموده است، آمده است: «تصویر استفاده شده در پس زمینه به طور مستقیم از ادبیات بازاریابی شرکت «3M» که از طریق قوانین کپی رایت محافظت می گردد، گرفته شده است. تصویر مذکور، یک تصویر حرفه ای به کار رفته در محوطه شرکت «3M» است که «دیوید زیک» نقاش بازنشته این شرکت را به تصویر می کشد.»
شرکت «3M» در پایان شکایت خود، خواهان توقف سوء استفاده از محصولات این شرکت، دریافت غرامت به میزان سه برابر خسارات وارد شده و نیز تأمین هزینه های دادرسی از سوی شرکت فونیکس گردیده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.