۲۴ فروردین ۱۳۹۶ برنامه تسریع روند بررسی درخواست های ثبت پتنت در تایلند
دولت تایلند در نظر دارد، برنامه ای جامع جهت تسریع روند بررسی درخواست های ثبت پتنت در این کشور و کمک به روشن شدن وضعیت درخواست های انباشته شده از گذشته تدوین و اجرا نماید. 
بنا به گزارش منابع خبری، اداره ثبت اختراعات کشور تایلند در اکتبر سال 2016 میلادی همچنان درگیر بررسی درخواست های ثبت پتنت به جا مانده از سال 1998 میلادی بوده است. هر چند دپارتمان مالکیت فکری این کشور «DIP»، پیش از این برنامه ای برای افزایش تعداد بازرسان پرونده های مذکور اجرا نموده است؛ ولی 36000 درخواست موجود در صف انتظار بررسی به عنوان مانعی جدی در توسعه تکنولوژیک و اقتصادی این کشور و نیز قابلیت صاحبان پتنت های مذکور در حفاظت از محصولات و اختراعات خود مطرح می باشد.

filereader.php?p1=main_6c851670beee739e6

برنامه جامع تدوین شده شامل موارد زیر می باشد:
  • استفاده از مقیاس مشترک: تمامی درخواست هایی که دارای ادعایی مطابق با پتنت های گرنت شده در استرالیا، چین، اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا می باشد، به سرعت ثبت خواهد گردید.
  • اداره ثبت اختراعات این کشور خود را ملزم به بررسی گام های تازگی و ابتکار درخواست های ثبت شده می داند.
  • درخواست هایی که بیش از پنج سال در صف انتظار بوده اند و بررسی های اولیه را پشت سر گذاشته اند، واجد شرایط برای استفاده از تسریع بررسی می باشند. متقاضیان می بایست حداکثر سه ماه پس از لازم الاجرا شدن فرآیند بررسی جدید، درخواست تسریع بررسی درخواست خود را ثبت نمایند.
  • به مدت یک سال از زمان گرنت شدن پتنت های مورد استفاده از تسریع فرآیند بررسی، اشخاص ثالت فرصت درخواست بازبینی مجدد پتنت های مذکور را خواهند داشت. چنین بررسی هایی معطوف به تصمیمات گذشته تا به حال در تایلند اجرا نگردیده است و اثرات ناشی از آن به خصوص در مواردی که منجر به تغییر در روند بررسی پتنت های ثبت شده گردد، به صورت کامل مشخص نیست.
در حال حاضر، بیش از 12000 درخواست ثبت پتنت با مدت زمان انتظار پنج سال و یا بیشتر وجود دارد. اگر چه به اعتقاد کارشناسان ممکن است بسیاری از درخواست های فوق از فرآیند جدید بررسی منتفع گردند، با این حال ابهاماتی در جزئیات برنامه مذکور علی الخصوص شرایط لازم برای واجد شرایط شدن درخواست های ثبت شده وجود دارد. با این حال، با در نظر گرفتن زمان تصویب جزئیات طرح مذکور که اواسط سال 2017 میلادی تعیین گردیده است، فرصت لازم برای بیان دیدگاه ها و پیشنهادات از سوی بخش های تخصصی صنعتی و حقوقی وجود دارد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.