۲۶ فروردین ۱۳۹۶ معرفی نامزد پست هماهنگ کننده اجرایی مالکیت فکری در ایالات متحده
با توجه به اهمیت بالای مالکیت فکری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، یکی از مواردی که دولت های مختلف پس از سر کار آمدن به آن توجه می نمایند مسئولان عالی رتبه اجرایی در این حوزه می باشد. 

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، «Vishal Amin» را به عنوان نامزد پست هماهنگ کننده اجرایی مالکیت فکری «IPEC» معرفی نمود. آقای ویشال امین در حال حاضر به عنوان مشاور ارشد کمیسیون قضایی مجلس مشغول به فعالیت می باشد. از سمت های پیشین وی می توان به مدیریت سیاست داخلی در دولت جرج بوش و دستیار ویژه سیاسی وزارت بازرگانی اشاره نمود. 
آقای امین، هندی تبار بوده و مدرک لیسانس خود را در رشته علوم اعصاب از دانشگاه جان هاپکینز و مدرک حقوق خود را نیز از دانشگاه واشنگتن اخذ نموده است.
«IPEC» مسئولیت هماهنگی دولت ایالات متحده آمریکا در واکنش به نقض مالکیت فکری را بر عهده داشته و در این راه با نهادهای مختلفی نظیر آژانس های فدرال، سازمان های اجرای قوانین و نیز دولت های خارجی در تعامل می باشد.
«Bob Barchiesi» رئیس ائتلاف بین المللی مبارزه با جعل و سرقت، با تأکید بر اهمیت مالکیت فکری در اقتصاد آمریکا و نقش حیاتی «IPEC» در توسعه و اجرای یک سیاست منسجم در سراسر بخش های اجرایی، برای محافظت از حقوق مالکیت فکری، در این باره افزود: «آقای ویشال امین سال ها در دو حوزه اجرایی و قانون گذاری دولت به مردم خدمت کرده و تجارب وی در طول این مدت وی را کاملاً شایسته این موقعیت نموده است.» وی در پایان به مجلس سنا توصیه نمود با در نظر گرفتن سوابق آقای ویشال امین، بررسی های خود را با سرعت عمل بیشتری به انجام برسانند. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day