۲۷ فروردین ۱۳۹۶

ثبت نشان های تجاری فرزندان دیوید بکهام

یکی از راه های افزایش فروش محصولات، استفاده از نام و نشان افراد مشهور می باشد. این راهکار علی الخصوص در گذشته که حقوق مالکیت فکری چندان مورد توجه نبود، به طور قابل توجهی مورد استفاده قرار می گرفت. در سالیان اخیر با توجه به ارتقاء جایگاه مالکیت فکری در اذهان عمومی، ثبت نشان های تجاری متعدد جهت جلوگیری از سوء استفاده از نام افراد مشهور مورد توجه قرار گرفته است. 
«دیوید بکهام» یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال به شمار می رود که در طول دوران ورزشی خود در باشگاه های منچستر یونایتد انگلیس، رئال مادرید اسپانیا و نیز تیم ملی انگلیس، هواداران زیادی را در سرتاسر جهان به خود جذب نموده بود. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد وی که با ازدواج با «ویکتوریا بکهام» در سال 1999 میلادی دوچندان گردید، ثبت نشان تجاری جهت جلوگیری از استفاده غیر مجاز، از نام این خانواده جهت افزایش فروش محصولات و خدمات، مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش منابع خبری، نشان های تجاری متعلق به فرزندان این خانواده نیز به ثبت رسیده است. بر این اساس، نشان های تجاری «هارپر» پنج ساله، «بروکلین» 18 ساله، «رومئو» 14 ساله و «کروز» 12 ساله در تاریخ بیست و دوم دسامبر سال گذشته میلادی در دفتر EPO در انگلستان به ثبت رسیده است. اسامی خانواده بکهام در هفت گروه متفاوت از نشان های تجاری شامل محصولات زیبایی نظیر عطر، لوازم آرایشی و کرم های ضد پیری، کیف، کتاب، لباس، اسباب بازی و عروسک به ثبت رسیده است. نکته جالب توجه، ثبت علائم تجاری خانواده بکهام حتی برای «هارپر بکهام» پنج ساله به عنوان کوچکترین فرزند این خانواده می باشد که از استفاده غیر مجاز از نام وی در محصولات تولیدی محافظت می نماید.

filereader.php?p1=main_03afdbd66e7929b12

شایان ذکر است دیوید و ویکتوریا بکهام در سال های گذشته نشان های تجاری متعددی از اسامی خود به ثبت رسانیده اند. دیوید بکهام برای نخستین بار در اوت سال 2000 میلادی نشان تجاری نام کامل خود و نیز نشان تجاری «Beckham 7» که مرتبط با شماره پیراهن وی در طول دوران ورزشی خود بود، را به ثبت رسانید. در بین سال های 2004 تا 2015 میلادی، نشان های تجاری ثبت شده توسط آن ها شامل مواردی نظیر «David Beckham Instinct»، «David Beckham Bodywear»، «The David Beckham Academy» و «Intimately Beckham and David Beckham Beyond» می باشد که البته در سال های 2010 و 2012 میلادی برخی نشان های تجاری متعلق به آن ها با توجه به پایان رسیدن زمانشان، مجدداً به ثبت رسیده اند. همچنین در ژانویه سال 2002 میلادی، ویکتوریا بکهام با توجه به حوزه فعالیت حرفه ای، نام تجاری خود را به صورت مستقل به ثبت رسانید.

filereader.php?p1=main_911af7aa209e00b49

پربازدید‌ترین‌ها

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین
۸ خرداد ۱۴۰۰

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین

بنا بر قانون جدید ثبت اختراع چین، صاحبان پتنت می‌توانند برای تسریع در فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، از طرح ابتکاری «صدور مجوز باز» استفاده نمایند. بر اساس این طرح، دارندگان پتنت در یک بیانیه کتبی اعلام می‌کنند که علاقه‌مندان به بهره‌برداری از فناوری پتنت شده، با مراجعه به دفتر مالکیت فکری چین و پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای حق امتیاز، می‌توانند مجوز بهره‌برداری را دریافت نماید. این سیستم، با تسهیل گردش اطلاعات پتنت، به کاهش هزینه‌های معاملات، بهبود کارایی فرآیند صدور مجوز و نیز ارتقاء کیفیت بهره‌برداری از پتنت کمک می‌کند.

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته، تحقیقات در حوزه مواد غذایی و میکروب‌شناسی، از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور و سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها بوده است. شواهد حاکی از آن است که در یک دهه اخیر، روند کلی پتنت‌های این حوزه رو به افزایش بوده و بخش عمده این افزایش، به لطف مخترعین و فناوران چینی بوده است.

بهبود رشد گیاهان گلخانه‌ای به کمک تزریق دی اکسید کربن
۱۰ خرداد ۱۴۰۰

بهبود رشد گیاهان گلخانه‌ای به کمک تزریق دی اکسید کربن

یک شرکت هلندی فعال در صنعت کشاورزی، روشی جدید ابداع نموده که فرآیند فتوسنتز گیاهان گلخانه‌ای را بهبود می‌بخشد. فناوری ابداعی «دالسم» که در ثبت اختراع جدید این شرکت معرفی شده، یک سیستم تهویه پیشرفته است که توزیع کاملاً یکنواخت دی‌اکسید کربن در جریان هوای متحرک گلخانه را ممکن می‌سازد. به کمک این فناوری، شرایط آب‌و‌هوایی گلخانه، در وضعیت پایدار و بهینه قرار گرفته و رشد گیاه به حداکثر می‌رسد.

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو
۵ خرداد ۱۴۰۰

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو

خودروساز مشهور آمریکایی، در تلاش برای توسعه سیستم جدیدی است که با شناسایی و اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی، امکان به نمایش گذاشتن آن‌ها در داخل خودرو فراهم می‌کند. این نوآوری جدید فورد را می‌توان آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های فناور برای ورود به حوزه‌های تبلیغات و استفاده از پتانسیل‌های قابل توجه این صنعت دانست. در این فناوری، با استفاده از یک دوربین، تصویری از بیلبورد گرفته شده و پس از شناسایی و تحلیل تصاویر توسط پردازنده، تبلیغات مرتبط درون خودرو به نمایش گذاشته می‌شود.

اختراع دانش‌آموز شانزده ساله برای شناسایی و تحلیل فسیل‌ها
۱۱ خرداد ۱۴۰۰

اختراع دانش‌آموز شانزده ساله برای شناسایی و تحلیل فسیل‌ها

یک دانش‌آموز شانزده ساله، موفق به توسعه فناوری جدیدی برای شناسایی و تحلیل فسیل‌های گیاهی و جانوری شده است. این فناوری که مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه یافته، جایزه ۵۰۰۰۰ دلاری نمایشگاه بین‌المللی علوم و مهندسی در سال 2021 را برای «کریستین نیکولز» به همراه داشته است.

نرخ ۳۵ درصدی تجاری‌سازی پتنت‌های چینی در سال ۲۰۲۰ میلادی
۱۷ خرداد ۱۴۰۰

نرخ ۳۵ درصدی تجاری‌سازی پتنت‌های چینی در سال ۲۰۲۰ میلادی

بنا بر گزارش جدید دفتر ثبت اختراع چین، نرخ تجاری‌سازی پتنت‌های معتبر چینی در سال ۲۰۲۰ میلادی، برابر ۳۴.۷ درصد بوده است. این نرخ، نشان از موفقیتی بزرگ در این کشور داشته که حتی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیز پیشی گرفته است. جالب اینجا است که بر اساس گزارش مذکور که نگاهی دقیق و نزدیک به فعالیت‌های نوآوران چینی از منظر مالکیت فکری داشته است، این نرخ برای شرکت‌های دارنده پتنت، حتی بیش از ۴۰ درصد بوده است.