۲۷ فروردین ۱۳۹۶

ثبت نشان های تجاری فرزندان دیوید بکهام

یکی از راه های افزایش فروش محصولات، استفاده از نام و نشان افراد مشهور می باشد. این راهکار علی الخصوص در گذشته که حقوق مالکیت فکری چندان مورد توجه نبود، به طور قابل توجهی مورد استفاده قرار می گرفت. در سالیان اخیر با توجه به ارتقاء جایگاه مالکیت فکری در اذهان عمومی، ثبت نشان های تجاری متعدد جهت جلوگیری از سوء استفاده از نام افراد مشهور مورد توجه قرار گرفته است. 
«دیوید بکهام» یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال به شمار می رود که در طول دوران ورزشی خود در باشگاه های منچستر یونایتد انگلیس، رئال مادرید اسپانیا و نیز تیم ملی انگلیس، هواداران زیادی را در سرتاسر جهان به خود جذب نموده بود. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد وی که با ازدواج با «ویکتوریا بکهام» در سال 1999 میلادی دوچندان گردید، ثبت نشان تجاری جهت جلوگیری از استفاده غیر مجاز، از نام این خانواده جهت افزایش فروش محصولات و خدمات، مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش منابع خبری، نشان های تجاری متعلق به فرزندان این خانواده نیز به ثبت رسیده است. بر این اساس، نشان های تجاری «هارپر» پنج ساله، «بروکلین» 18 ساله، «رومئو» 14 ساله و «کروز» 12 ساله در تاریخ بیست و دوم دسامبر سال گذشته میلادی در دفتر EPO در انگلستان به ثبت رسیده است. اسامی خانواده بکهام در هفت گروه متفاوت از نشان های تجاری شامل محصولات زیبایی نظیر عطر، لوازم آرایشی و کرم های ضد پیری، کیف، کتاب، لباس، اسباب بازی و عروسک به ثبت رسیده است. نکته جالب توجه، ثبت علائم تجاری خانواده بکهام حتی برای «هارپر بکهام» پنج ساله به عنوان کوچکترین فرزند این خانواده می باشد که از استفاده غیر مجاز از نام وی در محصولات تولیدی محافظت می نماید.

filereader.php?p1=main_03afdbd66e7929b12

شایان ذکر است دیوید و ویکتوریا بکهام در سال های گذشته نشان های تجاری متعددی از اسامی خود به ثبت رسانیده اند. دیوید بکهام برای نخستین بار در اوت سال 2000 میلادی نشان تجاری نام کامل خود و نیز نشان تجاری «Beckham 7» که مرتبط با شماره پیراهن وی در طول دوران ورزشی خود بود، را به ثبت رسانید. در بین سال های 2004 تا 2015 میلادی، نشان های تجاری ثبت شده توسط آن ها شامل مواردی نظیر «David Beckham Instinct»، «David Beckham Bodywear»، «The David Beckham Academy» و «Intimately Beckham and David Beckham Beyond» می باشد که البته در سال های 2010 و 2012 میلادی برخی نشان های تجاری متعلق به آن ها با توجه به پایان رسیدن زمانشان، مجدداً به ثبت رسیده اند. همچنین در ژانویه سال 2002 میلادی، ویکتوریا بکهام با توجه به حوزه فعالیت حرفه ای، نام تجاری خود را به صورت مستقل به ثبت رسانید.

filereader.php?p1=main_911af7aa209e00b49

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

نتایج سومین آزمون بر خط مالکیت فکری اعلام شد
۲۴ دی ۱۳۹۹

نتایج سومین آزمون بر خط مالکیت فکری اعلام شد

مخاطبین کانون پتنت ایران، رکورد جدیدی را در سومین آزمون بر خط مالکیت فکری بر جای گذاشتند. در این آزمون که ۱۷۱ شرکت‌کننده حضور داشتند، پنج نفر موفق به پاسخ‌دهی صحیح به همه سؤالات شدند.

اختراع ۲۵۰ هزار دلاری دو نوجوان برای درخت کریسمس
۲۹ دی ۱۳۹۹

اختراع ۲۵۰ هزار دلاری دو نوجوان برای درخت کریسمس

اختراع کریسمسی دو نوجوان ۱۲ ساله، درآمدی ۲۵۰ هزار دلاری نصیب آن‌ها نموده است. «آیان» و «میکی»، راهی برای جلوگیری از زمین خوردن و شکستن تزئینات درخت کریسمس یافتند و همین ایده خلاقانه، آغازی برای کارآفرینی هیجان‌انگیز آن‌ها شد. این ایده ساده و جذاب، زمانی به ذهنشان رسید که یکی از تزئینات مورد علاقه آن‌ها، از درخت کریسمس بر روی زمین افتاد و شکست. آن‌ها به این فکر افتادند که باید برای این چالش راهکاری اندیشید؛ راهکاری که در یک سال، درآمدی ۲۵۰ هزار دلاری برای آن‌ها به دنبال داشته است.

اعطای عنوان کودک سال مجله تایم به یک مخترع ۱۵ ساله
۱۵ دی ۱۳۹۹

اعطای عنوان کودک سال مجله تایم به یک مخترع ۱۵ ساله

یک مخترع ۱۵ ساله، عنوان اولین کودک سال مجله «Time» را از آن خود نموده و تصویرش بر روی جلد این مجله مشهور قرار گرفت.

اندازه‌گیری دقیق فشارخون توسط ساعت اپل
۸ دی ۱۳۹۹

اندازه‌گیری دقیق فشارخون توسط ساعت اپل

اپل در ادامه استراتژی ایجاد کاربردهای متنوع در محصولات و حرکت به سمت سلامت دیجیتال، نوآوری جدیدی برای ساعت‌های هوشمند توسعه داده که «Apple Watch»ها به سادگی امکان اندازه‌گیری و کنترل دقیق فشارخون کاربر را خواهند داشت.

بسته‌بندی ویژه برای افزایش طول عمر محصولات کشاورزی
۹ دی ۱۳۹۹

بسته‌بندی ویژه برای افزایش طول عمر محصولات کشاورزی

«وردانت تکنولوژی»، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی شده که مرتبط با تنظیم وضعیت محصولات کشاورزی و کنترل شرایط آن‌ها در کل فرایند برداشت تا عرضه به مصرف‌کننده است.

واکسن کووید-۱۹ و هیاهوی دسترسی کشورهای فقیر
۶ دی ۱۳۹۹

واکسن کووید-۱۹ و هیاهوی دسترسی کشورهای فقیر

در حالی‌که پس از یک سال سروکله زدن با کووید-۱۹، کشورها آماده واکسیناسیون گسترده می‌شوند، بحث‌ها پیرامون نحوه دسترسی به واکسن در کشورهای فقیر به اوج خود رسیده است.