۳۰ فروردین ۱۳۹۶ بازداشت یکی از کارمندان شرکت زیمنس به اتهام سرقت اسرار تجاری
یکی از کارکنان شرکت الکترونیکی زیمنس، به اتهام فعالیت های جاسوسی برای شرکت های دیگر، در هلند دستگیر شد. بنا به گزارش دادستانی ملی جرائم مالی کشور هلند، این مرد مظنون به ارائه اطلاعات مربوط به پتنت ها و اسرار تجاری به شرکت های چینی می باشد و تحقیقات از وی جهت روشن شدن ابعاد گوناگون این جرم ادامه دارد.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

در پی دستگیری این فرد که در یک ایستگاه قطار انجام گرفته است، خانه و محل کار وی به دستور دادستانی مورد بازرسی دقیق قرار گرفت؛ به گزارش منابع خبری، در این بازرسی ها برخی دستگاه های دیجیتال مورد استفاده وی کشف و ضبط گردید. 
سخنگوی شرکت زیمنس با تأیید دستگیری یکی از کارمندان این شرکت از سوی مقامات قضایی هلند، افزود: «بررسی های صورت گرفته به صورت مستقیم از فرد مظنون انجام می گیرد و ارتباطی با شرکت زیمنس نخواهد داشت و ما آمادگی خود را جهت همکاری در این پرونده اعلام می نماییم.» 
لازم به ذکر است، در گذشته نیز اخباری در مورد جاسوسی صنعتی از شرکت زیمنس منتشر گردیده بود. برای مثال، ادوارد اسنودن در افشاگری های خود علیه آژانس امنیت ملی آمریکا، به جاسوسی از این شرکت آلمانی نیز اشاره نمود. به گفته وی، هیچ تردیدی وجود ندارد که آمریکا در جاسوسی صنعتی از برخی شرکت های خارجی نظیر زیمنس دست دارد. آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به این سخنان و افشای نصب نرم افزارهای جاسوسی بر روی بیش از صد هزار رایانه در سرتاسر جهان، با رد هر گونه جاسوسی صنعتی از سوی این نهاد، فعالیت های خود را تنها علیه برخی اهداف خارجی مجاز و در پاسخ به نیازهای اطلاعاتی دانست و تأکید نمود: «آژانس امنیت ملی آمریکا از قابلیت های اطلاعاتی خود برای سرقت اسرار تجاری شرکت های خارجی و مداخله در بهبود وضعیت رقابتی شرکت های داخلی استفاده نمی کند.»

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day