۳۱ فروردین ۱۳۹۶ سیستم کامپیوتری طراحی و تولید لباس بر اساس سفارش مشتری
آمازون اخیراً پتنتی با موضوع سیستم تولید و طراحی مبتنی بر تقاضا به منظور افزایش سرعت تولید لباس و دیگر محصولات مرتبط ثبت نموده است که بر اساس آن تنها پس از دریافت یک سفارش از مشتری، اقدام به طراحی و تولید لباس می گردد. این سیستم کامپیوتری شامل چاپگر پارچه، برش و خط مونتاژ و نیز دوربین هایی به منظور عکس برداری های مداوم و ایجاد اصلاحات مورد نیاز در مراحل بعدی می باشد. بنا به ادعای پتنت مذکور، به منظور افزایش بهره وری، تولیدات بنا بر عواملی نظیر آدرس مشتری دسته بندی می گردند.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

به گزارش وب سایت «Recode»، پس از آن که مراحل چاپ، برش و مونتاژ انجام گرفت، با توجه به دستورالعمل های کنترل کیفی، می توان آن ها را مستقیماً برای مشتری ارسال نمود و یا با توجه به عکس های تهیه شده از محصولات، آن ها را در سیستم تجارت الکترونیک عرضه کرد. آمازون در این پتنت مدعی شده که با جمع آوری سفارشات از مکان های مختلف جغرافیایی و ایجاد هماهنگی های بیشتر در فرآیندهای مونتاژ پوشاک در مقیاس بزرگ، چشم انداز جدیدی از راهکارهای متنوع افزایش بهره وری در تولید لباس در دسترس تولید کنندگان و طراحان لباس قرار می گیرد.
ثبت این پتنت که در سال 2015 میلادی درخواست بررسی آن ارائه شده بود، حاکی از عزم جدی آمازون برای ورود به صنعت پوشاک می باشد. این شرکت در حال حاضر اقدام به فروش تولیدات پوشاک هشت برند متعلق به خود در زمینه لباس بچه، پیراهن زنانه و نیز تیشرت و پیراهن مردانه نموده است.
همان گونه که در پتنت مذکور آمده است، این سیستم علاوه بر تولید پوشاک، می تواند در تولید دیگر محصولات مرتبط نظیر کفش، ملافه، پرده و حوله نیز به کار رود. همچنین تولید انواع محصولات با جنس کاغذ، پلاستیک و چرم نیز با این سیستم کامپیوتری ممکن خواهد بود.
نکته جالب توجه، حضور دو تن از مؤسسان آزمایشگاه استارت آپی چاپ سه بعدی «Mixee» به نام های «Aaron Barnet» و «Nancy Liang»، به عنوان مخترعین سیستم مذکور می باشد؛ دو فرد یاد شده در سال 2015 میلادی به شرکت آمازون پیوسته اند.

filereader.php?p1=main_c20ad4d76fe97759a

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.