۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ شکایت یک باجگیر پتنت از اپل و سرویس دهندگان محصولات آن
شرکت اپل و تعدادی از شرکای سرویس دهنده این شرکت، با شکایت یک شرکت تحقیقاتی تجهیزات ارتباطی با اتهام نقض پتنت در زمینه پیام رسانی، هشدارهای اضطراری و دیگر فناوری های کلیدی مواجه شده اند. 
شرکت «Acacia Research» در شکایت خود که در دادگاه منطقه ای تگزاس به ثبت رسیده است، تعدادی از فناوری های حیاتی به کار رفته در محصولات اپل را مورد حمله قرار داده است؛ این شکایت به طور خاص بر چهار پتنت با شماره های «6892074»، «8902770»، «8254872» و «9037129» که در شرکت نوکیا توسعه داده شده اند، متمرکز شده است.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

پتنت «6892074» با موضوع انتخاب ایستگاه های سیار سرویس پیام رسانی اولیه و ثانویه، یک تکنیک اساسی ارسال پیام برای دستگاه های متعدد را تشریح می نماید؛ استفاده از این تکنیک در سرویس «iMessage» اپل، به کاربر این امکان را می دهد تا برای دریافت و مشاهده پیام های متنی از دستگاهی مانند آیفون و نیز یک دستگاه ثانویه مانند «iPad» استفاده نماید.
پتنت «8254872» با عنوان روشی ساده برای ثبت «IMS» در تماس های اضطراری نیز نوعی فناوری جدید جهت تسهیل جستجوی سامانه های چند رسانه ای «IP» توسط دستگاه کاربر محسوب می شود که به تماس های ارسالی سرعت می بخشد. اپل با استفاده از این فناوری در سیستم «iOS» خود، برای مثال امکان تماس اضطراری بدون باز کردن قفل دستگاه را برای دارندگان آیفون فراهم نموده است. همچنین پتنت های «8902770» و «9037129» مرتبط با فناوری های سلولی بوده و به تکنیک ها و روش های پیکربندی و خدمات خاص سلولار اشاره دارند.
در طرح دعوی ثبت شده، نام هایی نظیر «AT&T»، «Verison»، «Sprint» و «T-Mobile» که همگی از تأمین کنندگان خدمات برای دارندگان آیفون و آی پد به شمار می آیند، به عنوان متهمان نقض پتنت به چشم می خورد. همچنین برخی محصولات اپل شامل آیفون های سری «3GS» تا «iPhone 7»، برخی مدل های «iPod» لمسی و نیز تمامی مدل های «iPad» به عنوان محصولات و تولیدات ناقض پتنت های فوق الذکر معرفی شده اند.
شایان ذکر است، شرکت اپل در اواخر سال گذشته میلادی، شرکت آکاسیا را متهم به کمک به نوکیا در سوء استفاده از پتنت های توسعه داده شده در این شرکت و کسب درآمدهای گزاف به بهانه نقض پتنت نمود؛ اپل معتقد است شرکت نوکیا پس از فروش کسب و کارهای سخت افزاری خود به مایکروسافت در سال 2013 میلادی، تبدیل به نوعی باجگیر پتنت شده است. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.