۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ تقلیل غرامت 15.7 میلیون دلاری سامسونگ
پس از بررسی مجدد دعوی حقوقی مابین شرکت های سامسونگ و «Rembrandt Wireless» از سوی دادگاه استیناف ایالات متحده در حوزه فدرال، ممکن است سامسونگ مجبور به پرداخت کامل غرامت 15.7 میلیون دلاری در این پرونده نباشد. این رأی که در تاریخ هفدهم آوریل سال جاری میلادی صادر گردیده است، دادگاه با استناد به مجموعه قوانین علائم تجاری، با بخشی از رأی دادگاه منطقه ای، مخالفت کرد. با توجه به مجموعه قوانین مذکور که در «35 USC-section 287» آمده است، صاحب امتیاز پتنت که اقدام به ساخت و فروش محصول بر اساس آن می نماید، می بایست شماره پتنت مرتبط را بر روی محصول خود درج نماید. دادگاه استیناف مابقی رأی دادگاه منطقه ای مبنی بر نقض صورت گرفته توسط شرکت سامسونگ و ایجاد خسارت برای شرکت رامبرانت را تأیید نمود.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

این دعوی حقوقی که بر سر اختلاف نظر طرفین در استفاده از لیسانس پتنت های به شماره «8023580» و «8457228» شکل گرفته بود، توسط شرکت رامبرانت در مارس سال 2013 میلادی در دادگاه منطقه ای تگزاس آمریکا ثبت گردید. پتنت های مذکور با موضوع یک روش جدید برقراری ارتباط بین دو دستگاه تلفن همراه در یک فاصله کوتاه که معمولاً در فناوری بلوتوث از آن استفاده می شود، از سوی شرکت رامبرانت به ثبت رسیده اند.
پس از بررسی پنج روزه در دادگاه منطقه ای و پذیرش نقض پتنت سامسونگ از سوی هیئت منصفه، دادگاه رأی به پرداخت 15.7 میلیون دلار از سوی این شرکت را صادر نمود. پس از این رأی، وکلای شرکت سامسونگ درخواست استیناف خود مبنی بر عدم نقض پتنت از سوی این شرکت را به دادگاه تجدید نظر حوزه فدرال ارائه نمودند که البته استراتژی آن ها قبل از برگزاری دادگاه مذکور، با پذیرش نقض پتنت و تمرکز بر کاهش مبلغ پرداختی به عنوان غرامت، به محدود کردن خسارات ناشی از نقض پتنت تغییر پیدا کرد. 
شایان ذکر است، شرکت رامبرانت پیش از این لیسانس استفاده از پتنت شماره «8023580» را به شرکت «Zhone Technologies» واگذار نموده بود و وکلای شرکت سامسونگ با استفاده از این موضوع و استدلال فروش محصولات بدون درج این پتنت از سوی شرکت زون تکنولوژی، موفق به جلب نظر دادگاه استیناف در شکستن رأی دادگاه منطقه ای شدند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.