۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

واگذاری 7.7 میلیون دلاری پتنت شرکت «Mobli»

شرکت استارت آپی «Mobli» حق استفاده از پتنت خود در زمینه «Geofilters» را به مبلغ 7.7 میلیون دلار، به «Snapchat» واگذار نمود. به گزارش منابع خبری، کارآفرین و سرمایه گذار معروف «Moshe Hogeg» که از بنیان گذاران مبلی محسوب می گردد، در اوایل آوریل سال جاری میلادی بر سر انتقال حق امتیاز پتنت ژئوفیلترها با اسنپ چت به توافق رسیده بود. 
پتنت‎ های خریداری شده توسط اسنپ چت با شماره های «20160373805» و «9459778» در سال 2012 میلادی در اداره ثبت اختراعات آمریکا با عنوان «روش ها و سیستم های ویرایش محتوای بصری» به ثبت رسیده است.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

به اعتقاد کارشناسان، ژئوفیلترها یکی از عوامل کلیدی در رشد درآمد شرکت اسنپ پت در سال 2016 به شمار رفته و انتظار می رود در سال جدید نیز این روند با رشد بیشتری ادامه یابد. اسنپ چت با استفاده از ایده ژئوفیلترها، برای کاربران خود این امکان را فراهم نمود که فیلترهای سفارشی برای یک مکان خاص و در یک زمان تعیین شده تعریف نمایند. البته این شرکت همواره در حال آزمایش و توسعه ویژگی های جدید می باشد که آخرین مورد آن استفاده از فیلترهای سه بعدی برای مشاهده محیط اطراف با استفاده از دوربین پشت دستگاه تلفن همراه می باشد.
لازم به ذکر است، شرکت مبلی که در گذشته به عنوان یکی از رقبای اصلی اینستاگرام به شمار می رفت، در اواسط سال گذشته میلادی و بعد از شکست آخرین محصول خود «Galaxia» در بازار، تعطیل گردید. این شرکت در حالی با اختصاص بیش از 86 میلیون دلار بودجه و ارائه چهار محصول به بازار، شکست خورد که در دوران اوج کاری خود، بیش از 23 میلیون کاربر از خدمات آن استفاده می کردند. 
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹
۳ خرداد ۱۴۰۰

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹

در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از لغو پتنت‌های مرتبط با واکسن کووید-۱۹، کمیسیون اروپا این اقدام را یک «ترفند رسانه‌ای» نامیده و با تأکید بر نقش کلیدی پتنت در افزایش نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای، استفاده از مجوزهای اجباری را به‌عنوان راهکاری جایگزین پیشنهاد داده است.

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی
۴ خرداد ۱۴۰۰

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی

یک متخصص بیماری‌های کلیوی، موفق به طراحی و ساخت نوعی تجهیز پوشیدنی شده که می‌تواند به‌عنوان یک کلیه مصنوعی، فرآیند تکراری و ناخوشایند دیالیز در مراکز درمانی را به کلی حذف نماید. «ویکتور گورا»، استادیار دانشگاه «UCLA»، پس از دریافت گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در تلاش است تا اواخر سال جاری میلادی، آزمایشات نهایی مرتبط با دستگاه جدید خود را آغاز نماید.

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!
۱ خرداد ۱۴۰۰

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!

تسلا در ادامه تلاش‌های خود برای توسعه باتری‌های خودروهای الکتریکی، تعدادی از پتنت‌های یک استارت‌آپ کوچک کانادایی را خریداری نموده است. نکته جالب در این مبادله دارایی‌های فکری، واگذاری پتنت‌های مذکور در ازای مبلغ ناچیز ۳ دلار است. البته شواهد حاکی از آن است که این معامله، بسیار گسترده‌تر بوده و احتمالاً «اسپرینگ‌پاور اینترنشنال» تحت تملک تسلا قرار گرفته است.

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته، تحقیقات در حوزه مواد غذایی و میکروب‌شناسی، از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور و سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها بوده است. شواهد حاکی از آن است که در یک دهه اخیر، روند کلی پتنت‌های این حوزه رو به افزایش بوده و بخش عمده این افزایش، به لطف مخترعین و فناوران چینی بوده است.

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین
۸ خرداد ۱۴۰۰

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین

بنا بر قانون جدید ثبت اختراع چین، صاحبان پتنت می‌توانند برای تسریع در فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، از طرح ابتکاری «صدور مجوز باز» استفاده نمایند. بر اساس این طرح، دارندگان پتنت در یک بیانیه کتبی اعلام می‌کنند که علاقه‌مندان به بهره‌برداری از فناوری پتنت شده، با مراجعه به دفتر مالکیت فکری چین و پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای حق امتیاز، می‌توانند مجوز بهره‌برداری را دریافت نماید. این سیستم، با تسهیل گردش اطلاعات پتنت، به کاهش هزینه‌های معاملات، بهبود کارایی فرآیند صدور مجوز و نیز ارتقاء کیفیت بهره‌برداری از پتنت کمک می‌کند.

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو
۵ خرداد ۱۴۰۰

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو

خودروساز مشهور آمریکایی، در تلاش برای توسعه سیستم جدیدی است که با شناسایی و اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی، امکان به نمایش گذاشتن آن‌ها در داخل خودرو فراهم می‌کند. این نوآوری جدید فورد را می‌توان آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های فناور برای ورود به حوزه‌های تبلیغات و استفاده از پتانسیل‌های قابل توجه این صنعت دانست. در این فناوری، با استفاده از یک دوربین، تصویری از بیلبورد گرفته شده و پس از شناسایی و تحلیل تصاویر توسط پردازنده، تبلیغات مرتبط درون خودرو به نمایش گذاشته می‌شود.