۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ لزوم نظام IP شفاف و قوی جهت رشد و توسعه اقتصادی پاکستان
هاریس باجوا «Haris Bajwa»، یکی از وکلای آمریکایی- پاکستانی فعال در حوزه مالکیت فکری، با تأکید بر محیط مستعد پاکستان برای کارآفرینی و نوآوری، از نیاز مبرم این کشور به یک نظام شفاف و قوی در زمینه حقوق مالکیت فکری خبر داد. وی در بیانیه منتشر شده توسط سفارت ایالات متحده آمریکا اعلام نموده که: «وجود مهندسین و کارآفرینان بسیار مستعد نشان از پتانسیل فوق العاده موجود در بخش های فناورانه پاکستان دارد؛ بر همین اساس، دولت می بایست از طریق ایجاد یک نظام شفاف و قاطع در مورد حقوق مالکیت فکری، گامی بلند به سوی دستیابی به اقتصاد دانش بنیان در آینده بردارد.»

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

سخنان فوق که در ملاقات باجوا با دانشجویان و کارآفرینان شهرهای اسلام آباد، لاهور و کراچی بیان گردید، بخشی از سلسله نشست های سفارت آمریکا در سال 2017 میلادی با موضوع کارآفرینی می باشد. وی در این نشست ها که با تأکید بر ارتباط بین حفاظت از مالکیت فکری و رشد اقتصادی انجام می گیرد، به بیان تجارب بیش از یک دهه خود در توسعه و دفاع از اختراعات ثبت شده توسط شرکت هایی نظیر گوگل و سامسونگ می پردازد. بحث و بررسی چالش های پیش روی کارآفرینان پاکستانی، صاحبان کسب و کارهای کوچک و دانشجویان رشته های فنی در حفاظت از نوآوری های خود و ساختار ارزش افزایی ناشی از توسعه محصولات جدید و فرآیندهای صنعتی، از دیگر موضوعات مطرح در این سلسله نشست می باشد.
بنا به بیانیه منتشر شده توسط سفارت آمریکا، در ماه های آینده برنامه های دیگری نیز جهت حمایت از کارآفرینان پاکستانی به مرحله اجرا در خواهد آمد که بیشتر بر موضوعاتی نظیر بازاریابی و توسعه برنامه های آموزشی متمرکز می باشد. لازم به ذکر است، برنامه های حمایتی از کارآفرینان در پاکستان با اختصاص بودجه ای صد میلیون دلاری به کسب و کارهای کوچک و متوسط با هدف افزایش دسترسی به منابع مالی، حمایت از فرصت های آموزشی کارآفرینانه و پرورش فرهنگ کارآفرینی از سوی سفارت آمریکا در این کشور دنبال می گردد. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.