۰۱ خرداد ۱۳۹۶ حمایت مالی سنگاپور از شرکت های فناور دارای سیستم IP قوی
دفتر مالکیت فکری سنگاپور «IPOS»، اقدام به راه اندازی برنامه ای تشویقی جهت حمایت از شرکت های نوآور نموده است؛ بر اساس مفاد این برنامه، بیش از 717 میلیون دلار به شرکت های دارای رشد اقتصادی بالا که از رژیم مالکیت فکری قوی و مدل های کسب و کار پایدار بهره مند هستند، پرداخت خواهد شد. این بودجه با مشارکت شرکت خصوصی «Makaran» تأمین خواهد شد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

بنا به گزارش «WIPR»، مبلغی در حدود 30 الی 150 میلیون دلار در 10 الی 15 شرکتی که در سطح جهانی دارای فناوری های رقابتی هستند، سرمایه گذاری خواهد شد. این سرمایه گذاری در تاریخ 26 آوریل سال جاری میلادی به عنوان بخشی از طرح جامع توسعه اقتصادی سنگاپور کلید خورده است. 
شایان ذکر است در پاسخ به شناسایی مالکیت فکری به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل رشد اقتصادی، دفتر مالکیت فکری و وزارت صنعت این کشور، اقدام به اصلاح برنامه جامع مالکیت فکری مصوب سال 2013 میلادی نمودند. ابتکار طرح اصلاحی، تزریق حداقل 1.5 میلیارد دلار در پنج سال آینده جهت تسریع نوآوری در کشور می باشد. به موازات این سرمایه گذاری وسیع، تعداد کارشناسان مالکیت فکری با توجه به رشد تقاضا برای تخصیص نوآوری و درگیری های حقوقی مابین شرکت ها به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.
در همین زمینه، فدراسیون کسب و کار سنگاپور و دفتر مالکیت فکری این کشور، تفاهم نامه ای جهت همکاری بیشتر در زمینه تحریک و تشویق شرکت ها به نوآوری و مالکیت فکری به امضاء رسانیده اند.
بنا به گفته ایندرانی راجا «Indranee Rajah» از مقامات ارشد مسائل قانون گذاری و مالی این کشور، طرح مذکور به منظور تبدیل سنگاپور به یک مرکز مالکیت فکری جهانی در آسیا تدوین شده و در طول چهار سال گذشته، پیشرفت های قابل توجهی در این راستا انجام گرفته است.     

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.