۰۲ خرداد ۱۳۹۶ موبایل های انعطاف پذیر سامسونگ
شرکت سامسونگ به تازگی پتنتی در زمینه دستگاه های تلفن همراه انعطاف پذیر به ثبت رسانیده است؛ به گزارش اداره ثبت اختراعات و نشان های تجاری آمریکا «USPTO»، در این پتنت نوعی نمایشگر دوطرفه معرفی گردیده است که تمامی قسمت های جلویی، پشتی و نیز لبه های دستگاه را شامل می گردد.
علاوه بر طراحی جدید و منحصر به فرد، در زمینه دسترسی به برنامه ها نیز نوآوری های جالب توجهی صورت گرفته است؛ به عبارت دیگر، استفاده از نمایشگر دو طرفه این قابلیت را ایجاد نموده است که مثلاً با لمس لبه کناری دستگاه توسط کاربر، برنامه های مد نظر وی انتخاب و اجرا گردد. بنا بر توضیحات مندرج در پتنت، جهت حرکت انگشت، مکان اجرای برنامه در نمایشگر جلویی و یا پشتی را تعیین می نماید. اگر آیکون برنامه به سمت چپ کشیده شود، بر روی نمایشگر جلویی و در صورتی که به سمت راست کشیده شود، بر روی نمایشگر پشت دستگاه منتقل می گردد.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

نکته جالب توجه، تعداد بسیار زیاد پتنت های ثبت شده توسط شرکت سامسونگ در زمینه دستگاه های تلفن همراه با نمایشگرهای انعطاف پذیر می باشد. برای مثال پتنت فوق الذکر شباهت هایی به دیگر پتنت های ثبت شده توسط این شرکت در ژانویه سال جاری میلادی با موضوع دستگاه تلفن همراه تاشو دارد.
بنا به گزارش «android headlines»، سامسونگ در حال تکمیل آخرین مراحل تجاری سازی نخستین دستگاه تلفن همراه تاشو می باشد، که با نام تجاری «Galaxy X» تا اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به تخمین تقاضای بسیار زیاد این نسل از دستگاه های تلفن همراه از یک سو و ثبت پتنت های متعدد در این زمینه از سوی شرکت سامسونگ از سوی دیگر، می توان چنین نتیجه گرفت این شرکت توانسته است از دیگر رقبای خود چند گام جلوتر حرکت نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day