۰۷ خرداد ۱۳۹۶ رقابت دو غول فناوری اپل و سامسونگ در زمینه ساعت هوشمند
در سال گذشته میلادی شرکت اپل، برای ساعت های هوشمند خود اقدام به ثبت پتنت هایی با موضوع نوعی دوربین سلفی و نیز تعبیه یک صفحه نمایش ثانویه بر روی بند آن نمود. 
با توجه به رقابت بسیار شدید اپل و سامسونگ، متخصصان حوزه IT بر این اعتقاد بودند که به زودی سامسونگ نیز ایده های توسعه ای خود را در این زمینه به ثبت خواهد رسانید. با رونمایی از پتنت جدید ثبت شده توسط سامسونگ، رقابت دو شرکت به مرحله جدیدی وارد شده است. این شرکت پتنت جدید خود را به صورت خلاصه چنین توصیف می نماید: «در این پتنت، یک دستگاه قابل پوشیدن به همراه یک روش ابتکاری کنترلی ارائه شده است؛ دستگاه شامل یک صفحه نمایش پیکربندی شده برای نمایش اطلاعات زمانی، یک دوربین برای عکاسی از تصاویر، یک سنسور برای تشخیص حرکت کاربر و یک پردازنده برای تجزیه و تحلیل حرکت کاربر و تعیین بهترین زمان عکس گرفتن با توجه به شرایط حرکتی بدن می باشد؛ با استفاده از این دستگاه، کاربر امکان می یابد به سادگی اقدام به ثبت تصاویر از محیط اطراف خود نماید.»

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

بنا بر گزارش «Patentlyapple»، قابلیت هایی نظیر امکان زووم دوربین و نیز حالت خودکار هوشمند بر اساس شتاب و سرعت زاویه ای دستگاه، از دیگر ویژگی های پتنت ثبت شده توسط سامسونگ می باشد.
علاوه بر دستگاه ثبت تصویر فوق، پتنت دیگری در نوامبر سال 2016 میلادی توسط سامسونگ به ثبت رسیده است که بر اساس آن، نوعی پوسته انعطاف پذیر برای نمایش برخی اپلیکیشن های پرکاربرد بر روی بند ساعت هوشمند تعبیه می گردد. البته با توجه به این که چنین فناوری ای تا کنون به بازار ارائه نگردیده است، تجاری سازی این پتنت و زمان ارائه آن به کاربر مشخص نمی باشد. 
با توجه به سهم بازار جهانی اپل از فروش ساعت های هوشمند، سامسونگ امیدوار است بتواند در آینده سهم بیشتری را به خود اختصاص داده و رقیب خود را پشت سر بگذارد؛ در این مسیر، وجود کاربران حساس به گرفتن سلفی های با کیفیت که تمایل به آزمایش تمامی محصولات ارائه شده به بازار هستند، شانس موفقیت سامسونگ را دو چندان می نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تربیت نیروی انسانی در حوزه مالکیت فکری باید از کودکی آغاز شود
۴ دی ۱۴۰۰

تربیت نیروی انسانی در حوزه مالکیت فکری باید از کودکی آغاز شود

آکادمی کانون پتنت ایران در راستای اعتلای فرهنگ مالکیت فکری و آشنایی مخاطبین با لزوم درک صحیح از مفهوم حفاظت از دارایی‌های فکری، روز یکشنبه 28 آذرماه با حضور جمعی از فعالین این عرصه اقدام به برگزاری رویدادی ترویجی- آمورزشی تحت عنوان «سینما، مالکیت فکری» نمود.