۱۰ خرداد ۱۳۹۶ گزارش برگزاری کارگاه آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری و ثبت اختراع در دانشگاه آزاد یزد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با همکاری کانون پتنت ایران در روز یکشنبه، مورخ 31 اردیبهشت از ساعت 8 الی 17، کارگاهی آموزشی با عنوان "آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری و ثبت اختراع" برای اساتید و دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار نمود.
در این کارگاه‎، موضوعاتی نظیر آشنایی با انواع مصادیق حقوق مالکیت فکری، تعریف پتنت و شرایط ثبت اختراع، اصول و چارچوب نگارش پتنت، جستجوی پتنت، معرفی بانک‎های اطلاعاتی،‎ لزوم ثبت پتنت، تفاوت و ارتباط بین ثبت داخلی و ثبت بین‎المللی و حمایت‎های مالی کانون پتنت ایران توسط دکتر علم خواه مدرس محترم دوره ارائه گردید.
موضوعات مطرح شده در این کارگاه‎ همراه با مثال های متعدد از موارد واقعی ثبت شده بود که همین مسئله توجه بیش از پیش شرکت کنندگان در این کارگاه‎ را به خود جلب نمود. همچنین اساتید در کارگاه بطور عملی با جستجوی پتنت و کدهای طبقه بندی پتنت در رشته های مختلف آشنا شدند که این موضوع بسیار مورد توجه اساتید قرار گرفت و از جمله نتایج مثبت برگزاری کارگاه مذکور می باشد. 

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

در پایان کارگاه، پتنت اماده شده اساتید دانشگاه آزاد یزد، توسط دکتر علم خواه بررسی و راهنمایی های لازم جهت ثبت ارائه گردید.
ارزیابی صورت گرفته توسط حاضرین، حاکی از این درخواست بود که لزوم برگزاری دوره‎های ثبت اختراع و مالکیت فکری برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، اساتید و معاونین پژوهشی دانشگاه‎ها امری ضروری برای تولید علم و تبدیل آن به فناوری می باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.