۱۷ خرداد ۱۳۹۶ شکایت PayPal از Pandora Media به اتهام نقض علائم تجاری
مجموعه ایستگاه های رادیویی «Pandora Media» از سوی پلتفرم پرداخت آنلاین «PayPal» متهم به جعل عمدی نشان تجاری پی پال در لوگوی جدید خود شده است. در این طرح دعوی که در تاریخ نوزدهم می سال جاری میلادی در دادگاه منطقه ای نیویورک به ثبت رسیده است، پاندورا متهم به نقض قوانین علائم تجاری و به اشتباه انداختن مخاطبان از طریق طراحی مشابه نشان تجاری اصلی گردیده است.
filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9
شایان ذکر است، هر دو شرکت از علامت تجاری شامل حرف «P» استفاده می نمایند؛ لوگوی پی پال شامل دو حرف «P» می باشد که از سال 2014 میلادی از آن استفاده می نماید. شرکت پاندورا نیز تا قبل از ثبت لوگوی جدید خود، از لوگویی شامل یک حرف «P» با فونتی نازک تر از فونت مورد استفاده در لوگوی پی پال استفاده می کرد. لوگوی جدید پاندورا که آن را در اکتبر سال گذشته میلادی به ثبت رسانیده است، از فونت و قالبی مشابه با لوگوی پی پال برخوردار می باشد.
پی پال با اشاره به تغییر لوگوی قدیمی پاندورا که به مدت طولانی از آن استفاده می شده است و نیز عادت مخاطبان به لوگوی پی پال، استفاده از یک نشان تجاری شبیه به خود را موجب اشتباه در تشخیص مخاطبان می داند. این شرکت با تأکید بر تصاویر ارسالی کاربران در توئیتر مبنی بر تشابه بسیار زیاد لوگوی دو شرکت و تصور اولیه آن ها در تصاحب پاندورا توسط پی پال، افزود: «پی پال بر این باور است که تشابه لوگو دو شرکت می تواند منجر به ایجاد تصور اشتباه تغییر تمرکز این شرکت از خدمات پرداخت آنلاین به ارائه خدمات در حوزه موسیقی در مشتریان این شرکت گردد؛ علاوه بر این، تخلف پاندورا منجر به تأثیرات بسیار فاحش بر برنامه های تلفن همراه خواهد شد.»
لازم به ذکر است، هر دو شرکت پی پال و پاندورا علاوه بر زمینه های تخصصی کاری خود، در حوزه نمایش املاک و مستغلات بر روی صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه به صورت مستقیم به رقابت با یکدیگر می پردازند که این امر نیز از سوی شرکت پی پال در شکایت خود مورد تأکید قرار گرفته است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.