۱۷ خرداد ۱۳۹۶

شکایت PayPal از Pandora Media به اتهام نقض علائم تجاری

مجموعه ایستگاه های رادیویی «Pandora Media» از سوی پلتفرم پرداخت آنلاین «PayPal» متهم به جعل عمدی نشان تجاری پی پال در لوگوی جدید خود شده است. در این طرح دعوی که در تاریخ نوزدهم می سال جاری میلادی در دادگاه منطقه ای نیویورک به ثبت رسیده است، پاندورا متهم به نقض قوانین علائم تجاری و به اشتباه انداختن مخاطبان از طریق طراحی مشابه نشان تجاری اصلی گردیده است.
filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9
شایان ذکر است، هر دو شرکت از علامت تجاری شامل حرف «P» استفاده می نمایند؛ لوگوی پی پال شامل دو حرف «P» می باشد که از سال 2014 میلادی از آن استفاده می نماید. شرکت پاندورا نیز تا قبل از ثبت لوگوی جدید خود، از لوگویی شامل یک حرف «P» با فونتی نازک تر از فونت مورد استفاده در لوگوی پی پال استفاده می کرد. لوگوی جدید پاندورا که آن را در اکتبر سال گذشته میلادی به ثبت رسانیده است، از فونت و قالبی مشابه با لوگوی پی پال برخوردار می باشد.
پی پال با اشاره به تغییر لوگوی قدیمی پاندورا که به مدت طولانی از آن استفاده می شده است و نیز عادت مخاطبان به لوگوی پی پال، استفاده از یک نشان تجاری شبیه به خود را موجب اشتباه در تشخیص مخاطبان می داند. این شرکت با تأکید بر تصاویر ارسالی کاربران در توئیتر مبنی بر تشابه بسیار زیاد لوگوی دو شرکت و تصور اولیه آن ها در تصاحب پاندورا توسط پی پال، افزود: «پی پال بر این باور است که تشابه لوگو دو شرکت می تواند منجر به ایجاد تصور اشتباه تغییر تمرکز این شرکت از خدمات پرداخت آنلاین به ارائه خدمات در حوزه موسیقی در مشتریان این شرکت گردد؛ علاوه بر این، تخلف پاندورا منجر به تأثیرات بسیار فاحش بر برنامه های تلفن همراه خواهد شد.»
لازم به ذکر است، هر دو شرکت پی پال و پاندورا علاوه بر زمینه های تخصصی کاری خود، در حوزه نمایش املاک و مستغلات بر روی صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه به صورت مستقیم به رقابت با یکدیگر می پردازند که این امر نیز از سوی شرکت پی پال در شکایت خود مورد تأکید قرار گرفته است.

پربازدید‌ترین‌ها

انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۵ تیر ۱۴۰۰

انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم تابستانه آکادمی کانون پتنت ایران، از ۱۰ رویداد آموزشی- ترویجی تشکیل شده که حوزه‌های مختلف مالکیت فکری و ثبت اختراع را در بر می‌گیرد. از نقاط قابل توجه تقویم تابستان، عناوین جدید «آناتومی پتنت» و «سینما مالکیت فکری» بوده که جذابیت ویژه‌ای ایجاد نموده‌اند.

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک
۹ تیر ۱۴۰۰

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک

کانون پتنت ایران جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های برتر کشور، دعوت به همکاری به عمل می‌آورد.

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۲ تیر ۱۴۰۰

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

با توجه به اهمیت اسناد ثبت اختراع و اطلاعات ارزشمند موجود در آن‌ها، عنوان جدیدی در وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران قرار گرفته که به شناخت اجزا و بخش‌های مختلف یک پتنت اختصاص دارد. این دوره آموزشی که تحت عنوان «آناتومی پتنت» در تقویم تابستانه آکادمی گنجانیده شده، در تاریخ پنجم مرداد ماه و در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی

با وجود رقابت کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، به نظر می‌رسد که کشورهای آسیایی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌اند. در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در این حوزه، نه مورد آسیایی بوده و فقط یک شرکت کانادایی در این بین حضور دارد. در این بین، چین با بیش از ۲۳۳ هزار پتنت فامیلی، فاصله‌ای زیاد با رقبا ایجاد نموده و عملاً خود را به‌عنوان رهبر اصلی این حوزه شناسانده است.

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی

سونی با همکاری چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌های صوتی، استخری از پتنت‌های متنوع‌ جمع‌آوری نموده که برای پیاده‌سازی استاندارد جدید صدای سه بعدی، الزامی و البته کافی می‌باشند. متقاضیان فعالیت در این حوزه، با اخذ مجوز بهره‌برداری از این مجموعه، بدون نگرانی از هر گونه دادرسی و نقض پتنت، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه داده و نسل بعدی فناوری‌های صوتی را ارتقاء دهند.