۱۷ خرداد ۱۳۹۶

شکایت PayPal از Pandora Media به اتهام نقض علائم تجاری

مجموعه ایستگاه های رادیویی «Pandora Media» از سوی پلتفرم پرداخت آنلاین «PayPal» متهم به جعل عمدی نشان تجاری پی پال در لوگوی جدید خود شده است. در این طرح دعوی که در تاریخ نوزدهم می سال جاری میلادی در دادگاه منطقه ای نیویورک به ثبت رسیده است، پاندورا متهم به نقض قوانین علائم تجاری و به اشتباه انداختن مخاطبان از طریق طراحی مشابه نشان تجاری اصلی گردیده است.
filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9
شایان ذکر است، هر دو شرکت از علامت تجاری شامل حرف «P» استفاده می نمایند؛ لوگوی پی پال شامل دو حرف «P» می باشد که از سال 2014 میلادی از آن استفاده می نماید. شرکت پاندورا نیز تا قبل از ثبت لوگوی جدید خود، از لوگویی شامل یک حرف «P» با فونتی نازک تر از فونت مورد استفاده در لوگوی پی پال استفاده می کرد. لوگوی جدید پاندورا که آن را در اکتبر سال گذشته میلادی به ثبت رسانیده است، از فونت و قالبی مشابه با لوگوی پی پال برخوردار می باشد.
پی پال با اشاره به تغییر لوگوی قدیمی پاندورا که به مدت طولانی از آن استفاده می شده است و نیز عادت مخاطبان به لوگوی پی پال، استفاده از یک نشان تجاری شبیه به خود را موجب اشتباه در تشخیص مخاطبان می داند. این شرکت با تأکید بر تصاویر ارسالی کاربران در توئیتر مبنی بر تشابه بسیار زیاد لوگوی دو شرکت و تصور اولیه آن ها در تصاحب پاندورا توسط پی پال، افزود: «پی پال بر این باور است که تشابه لوگو دو شرکت می تواند منجر به ایجاد تصور اشتباه تغییر تمرکز این شرکت از خدمات پرداخت آنلاین به ارائه خدمات در حوزه موسیقی در مشتریان این شرکت گردد؛ علاوه بر این، تخلف پاندورا منجر به تأثیرات بسیار فاحش بر برنامه های تلفن همراه خواهد شد.»
لازم به ذکر است، هر دو شرکت پی پال و پاندورا علاوه بر زمینه های تخصصی کاری خود، در حوزه نمایش املاک و مستغلات بر روی صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه به صورت مستقیم به رقابت با یکدیگر می پردازند که این امر نیز از سوی شرکت پی پال در شکایت خود مورد تأکید قرار گرفته است.
نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران
۸ بهمن ۱۳۹۸

مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران

کانون پتنت ایران، در همکاری مشترک خود با انستیتو پاستور ایران، اقدام به برگزاری یک مدرسه زمستانه مالکیت فکری می‌نماید. این مدرسه زمستانه، با هدف آموزش در حوزه مالکیت فکری و به طور خاص پتنت، در مورخ سوم لغایت پنجم اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد. اهداف مورد نظر در این دوره سه روزه، آشنایی مخاطبین با مالکیت فکری با تأکید بر ثبت اختراع، آشنایی با مفاهیم ثبت اختراع برای کسانی که با این حوزه به صورت عملی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنین آموزش فرایند ثبت اختراع در ایران می‌باشد.

خبرهای امیدوارکننده از درمان ویروس کرونا
۲۶ بهمن ۱۳۹۸

خبرهای امیدوارکننده از درمان ویروس کرونا

ویروس کرونا، به سیستم ثبت اختراعات نیز راه یافت. بنا بر آخرین گزارش‌های ارائه شده از تلاش‌های روزافزون برای یافتن یک راه درمان مؤثر برای این ویروس مرگبار، محققین چینی اقدام به تکمیل یک پرونده ثبت اختراع ملی برای دارویی نموده‌اند که احتمالاً توانایی مقابله با ویروس جدید کرونا را خواهد داشت. این پتنت، توسط انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان و با مشارکت یک آکادمی نظامی چینی به ثبت رسیده است. اگرچه در نگاه نخست، خبرهای امیدوارکننده مقابله با این بیماری هولناک مطرح شده، اما نکته عجیبی در این خبر وجود دارد. اقدام انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان به عنوان یک نهاد دولتی، در به ثبت رساندن دارویی که سه سال پیش از سوی شرکت آمریکایی «گیلید» به ثبت رسیده است، می‌تواند ابعاد و جنبه‌های گوناگونی را به همراه داشته باشد.

National Post
گزارش اولیه فعالیت‌های تحقیقاتی آموزشی دفتر ثبت اختراع اروپا با محوریت نوآوری و پتنت
۱۲ بهمن ۱۳۹۸

گزارش اولیه فعالیت‌های تحقیقاتی آموزشی دفتر ثبت اختراع اروپا با محوریت نوآوری و پتنت

دفتر ثبت اختراع اروپا، در راستای برنامه‌های تحقیقاتی آموزشی خود در خصوص نوآوری و پتنت، اقدام به انتشار نتایح اولیه نموده است. این نتایج که در قالب شش گزارش پژوهشی آماده گردیده، موضوعاتی همچون تأمین مالی نوآوری، انتقال دانش و فناوری، رهگیری اختراعات در بازار و روند رشد و توسعه فناوری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را هدف قرار داده است.

EPO
تلاش‌های «IP5» برای تدوین سیاست‌های مالکیت فکری در زمینه هوش مصنوعی
۷ بهمن ۱۳۹۸

تلاش‌های «IP5» برای تدوین سیاست‌های مالکیت فکری در زمینه هوش مصنوعی

پنج دفتر بزرگ مالکیت فکری، جلسه افتتاحیه کارگروه مشترک خود در زمینه فناوری‌های نوظهور و هوش مصنوعی را در برلین برگزار نمودند. هدف اصلی از تشکیل این کارگروه، شناسایی حوزه‌هایی بود که در بهبود فرآیندهای ثبت اختراع، می‌توانند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببرند. علاوه بر این، به‌کارگیری الزامات ثبت اختراع در حوزه فناوری هوش مصنوعی و مدیریت پرونده‌های ثبت اختراع ایجاد شده توسط ماشین‌ها، از اهداف جانبی این کارگروه محسوب می‌شود.

EPO
کاهش سروصدا و کنترل دما به کمک نسل جدید شیشه‌های خودرو
۶ بهمن ۱۳۹۸

کاهش سروصدا و کنترل دما به کمک نسل جدید شیشه‌های خودرو

تسلا موفق به تولید شیشه‌های جدیدی برای خودروهای خود شده است که علاوه بر کاهش محسوس سروصدای محیط، قادر به کنترل بهتر دما در داخل وسایط نقلیه نیز می‌باشد. این شیشه‌ها، دارای ساختار خاصی متشکل از سوراخ‌های ریز و عایق‌بندی شده هستند که کاهش سروصدا و تنظیم راحت‌تر درجه حرارت داخل خودرو را ممکن می‌نماید.

electrek
گزارش برگزاری کارگاه علائم تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید!
۶ بهمن ۱۳۹۸

گزارش برگزاری کارگاه علائم تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید!

در راستای برنامه‌های آموزشی مخاطب‌محور آکادمی کانون پتنت ایران، در مورخ سوم بهمن‌ماه سال جاری، کارگاهی با تمرکز بر علائم تجاری برگزار گردید. این کارگاه که مطابق با برنامه منتشر شده در تقویم آموزشی زمستانه آکادمی کانون برگزار شد، دومین مورد از کارگاه‌های با عنوان «علامت تجاری» بود که شعار "کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید" را دنبال نموده و در تلاش است که شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای مختلف را، به ثبت علائم تجاری و استفاده از مزایای ناشی از آن، ترغیب نماید.