۱۷ خرداد ۱۳۹۶

شکایت PayPal از Pandora Media به اتهام نقض علائم تجاری

مجموعه ایستگاه های رادیویی «Pandora Media» از سوی پلتفرم پرداخت آنلاین «PayPal» متهم به جعل عمدی نشان تجاری پی پال در لوگوی جدید خود شده است. در این طرح دعوی که در تاریخ نوزدهم می سال جاری میلادی در دادگاه منطقه ای نیویورک به ثبت رسیده است، پاندورا متهم به نقض قوانین علائم تجاری و به اشتباه انداختن مخاطبان از طریق طراحی مشابه نشان تجاری اصلی گردیده است.
filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9
شایان ذکر است، هر دو شرکت از علامت تجاری شامل حرف «P» استفاده می نمایند؛ لوگوی پی پال شامل دو حرف «P» می باشد که از سال 2014 میلادی از آن استفاده می نماید. شرکت پاندورا نیز تا قبل از ثبت لوگوی جدید خود، از لوگویی شامل یک حرف «P» با فونتی نازک تر از فونت مورد استفاده در لوگوی پی پال استفاده می کرد. لوگوی جدید پاندورا که آن را در اکتبر سال گذشته میلادی به ثبت رسانیده است، از فونت و قالبی مشابه با لوگوی پی پال برخوردار می باشد.
پی پال با اشاره به تغییر لوگوی قدیمی پاندورا که به مدت طولانی از آن استفاده می شده است و نیز عادت مخاطبان به لوگوی پی پال، استفاده از یک نشان تجاری شبیه به خود را موجب اشتباه در تشخیص مخاطبان می داند. این شرکت با تأکید بر تصاویر ارسالی کاربران در توئیتر مبنی بر تشابه بسیار زیاد لوگوی دو شرکت و تصور اولیه آن ها در تصاحب پاندورا توسط پی پال، افزود: «پی پال بر این باور است که تشابه لوگو دو شرکت می تواند منجر به ایجاد تصور اشتباه تغییر تمرکز این شرکت از خدمات پرداخت آنلاین به ارائه خدمات در حوزه موسیقی در مشتریان این شرکت گردد؛ علاوه بر این، تخلف پاندورا منجر به تأثیرات بسیار فاحش بر برنامه های تلفن همراه خواهد شد.»
لازم به ذکر است، هر دو شرکت پی پال و پاندورا علاوه بر زمینه های تخصصی کاری خود، در حوزه نمایش املاک و مستغلات بر روی صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه به صورت مستقیم به رقابت با یکدیگر می پردازند که این امر نیز از سوی شرکت پی پال در شکایت خود مورد تأکید قرار گرفته است.
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

نتایج سومین آزمون بر خط مالکیت فکری اعلام شد
۲۴ دی ۱۳۹۹

نتایج سومین آزمون بر خط مالکیت فکری اعلام شد

مخاطبین کانون پتنت ایران، رکورد جدیدی را در سومین آزمون بر خط مالکیت فکری بر جای گذاشتند. در این آزمون که ۱۷۱ شرکت‌کننده حضور داشتند، پنج نفر موفق به پاسخ‌دهی صحیح به همه سؤالات شدند.

اعطای عنوان کودک سال مجله تایم به یک مخترع ۱۵ ساله
۱۵ دی ۱۳۹۹

اعطای عنوان کودک سال مجله تایم به یک مخترع ۱۵ ساله

یک مخترع ۱۵ ساله، عنوان اولین کودک سال مجله «Time» را از آن خود نموده و تصویرش بر روی جلد این مجله مشهور قرار گرفت.

اختراع ۲۵۰ هزار دلاری دو نوجوان برای درخت کریسمس
۲۹ دی ۱۳۹۹

اختراع ۲۵۰ هزار دلاری دو نوجوان برای درخت کریسمس

اختراع کریسمسی دو نوجوان ۱۲ ساله، درآمدی ۲۵۰ هزار دلاری نصیب آن‌ها نموده است. «آیان» و «میکی»، راهی برای جلوگیری از زمین خوردن و شکستن تزئینات درخت کریسمس یافتند و همین ایده خلاقانه، آغازی برای کارآفرینی هیجان‌انگیز آن‌ها شد. این ایده ساده و جذاب، زمانی به ذهنشان رسید که یکی از تزئینات مورد علاقه آن‌ها، از درخت کریسمس بر روی زمین افتاد و شکست. آن‌ها به این فکر افتادند که باید برای این چالش راهکاری اندیشید؛ راهکاری که در یک سال، درآمدی ۲۵۰ هزار دلاری برای آن‌ها به دنبال داشته است.

اندازه‌گیری دقیق فشارخون توسط ساعت اپل
۸ دی ۱۳۹۹

اندازه‌گیری دقیق فشارخون توسط ساعت اپل

اپل در ادامه استراتژی ایجاد کاربردهای متنوع در محصولات و حرکت به سمت سلامت دیجیتال، نوآوری جدیدی برای ساعت‌های هوشمند توسعه داده که «Apple Watch»ها به سادگی امکان اندازه‌گیری و کنترل دقیق فشارخون کاربر را خواهند داشت.

بسته‌بندی ویژه برای افزایش طول عمر محصولات کشاورزی
۹ دی ۱۳۹۹

بسته‌بندی ویژه برای افزایش طول عمر محصولات کشاورزی

«وردانت تکنولوژی»، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی شده که مرتبط با تنظیم وضعیت محصولات کشاورزی و کنترل شرایط آن‌ها در کل فرایند برداشت تا عرضه به مصرف‌کننده است.

واکسن کووید-۱۹ و هیاهوی دسترسی کشورهای فقیر
۶ دی ۱۳۹۹

واکسن کووید-۱۹ و هیاهوی دسترسی کشورهای فقیر

در حالی‌که پس از یک سال سروکله زدن با کووید-۱۹، کشورها آماده واکسیناسیون گسترده می‌شوند، بحث‌ها پیرامون نحوه دسترسی به واکسن در کشورهای فقیر به اوج خود رسیده است.