۱۸ خرداد ۱۳۹۶ توافق شرکت کره ای «Pantech» با یک باجگیر پتنت
شرکت کره ای «Pantech» که سابقاً در زمینه ساخت و تولید قطعات جانبی تلفن همراه فعالیت می نمود، برای استفاده حداکثری از اختراعات ثبت شده خود در بازار آمریکا، با یک باجگیر پتنت محلی به توافق رسید. به گزارش منابع خبری، بر اساس توافق صورت گرفته پنتک بیش از 230 پتنت ثبت شده در اداره ثبت اختراعات آمریکا را در اختیار شرکت «Golden Peak Innovations» قرار می دهد. 

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

شرکت گلدن پیک که در اکتبر سال گذشته میلادی با هدف کمک به تبدیل دارایی های فکری به سرمایه نقدی از طریق لیسانس پتنت های متعلق به پنتک در سئول تأسیس گردیده است، در حال حاضر صاحب امتیاز کلیه پتنت های این شرکت بوده و وظیفه حفاظت از نقض پتنت های احتمالی در بازار آمریکا را بر عهده خواهد داشت. انتظار می رود این شرکت با بکارگیری وکلای حقوقی خبره، اقدام به ثبت پرونده های متعدد در زمینه نقض قوانین مالکیت فکری در آمریکا نماید.
به اعتقاد کارشناسان، دلیل اصلی پنتک از انتقال حق امتیاز پتنت های خود، وضعیت اضطراری نقدینگی در این شرکت می باشد؛ در سال گذشته میلادی، پن تک متحمل کاهش سرمایه نقدی 53.4 میلیون دلاری شد که با توجه به فروش سالیانه 46.3 میلیون دلاری این شرکت، تبدیل به بحرانی بزرگ گردیده است.
پنتک که تا اوایل دهه 2000 میلادی با برند «SKY» از رهبران پیشرو بازار تلفن همراه محسوب می شد، پس از افول بیش از یک دهه ای و بحران ناشی از افزایش بدهی ها، ناچار به اجرای برنامه های کاهش سرمایه در دو مقطع 2007 و 2014 میلادی گردید. این در حالی است که این شرکت در سال های 2011 و 2016 میلادی با ارائه محصولات هوشمند خود به نام های «Vega Racer» و «IM-100» در تلاش برای جلب نظر مخاطبان و به دست آوردن مجدد بازار بود که در هر دو نوبت شکست خورد. با توجه به استراتژی جدید پنتک، مبنی بر کسب سود و افزایش نقدینگی از طریق فروش نوآوری، بسیاری از فعالان صنعت IT در کره جنوبی از نشت فناوری به دیگر کشورها از طریق فروش اختراعات این شرکت فناور پیشرو ابراز نگرانی نموده اند. لازم به ذکر است پنتک از مارس سال گذشته میلادی موفق به ثبت 2036 پتنت داخلی و 1111 پتنت خارجی گردیده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.