۲۰ خرداد ۱۳۹۶

شکایت یک شرکت رسانه ای از مک دونالد به اتهام نقض پتنت

یک شرکت رسانه ای، مجموعه رستوران های زنجیره ای مک دونالد را متهم به نقض پتنت نموده است. به گزارش منابع خبری، شرکت آمریکایی «Internet Media Intractive» در شکایت خود که در تاریخ سوم می سال جاری میلادی در دادگاه منطقه ای ایلینویز به ثبت رسیده است، مک دونالد را به دلیل استفاده از فناوری نرم افزاری مکان یابی اینترنتی متهم به نقض پتنت نمود. پتنت مذکور که با شماره «6049835» در اداره ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسیده است، روشی نوین برای دسترسی خودکار به مکان های از پیش تعیین شده بوده که از طریق اینترنت انجام می پذیرد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

در شکایت فوق الذکر، با تأکید بر نقض مستقیم پتنت از سوی مک دونالد چنین آورده شده است: «مک دونالد با جمع آوری مجموعه ای از اطلاعات مرتبط با مکان های از پیش انتخاب شده اینترنتی و نشر آن ها از طریق مواردی نظیر تبلیغات در توئیتر و دیگر رسانه های آنلاین، به صورت آگاهانه حقوق مرتبط با پتنت متعلق به شرکت مدیا اینتراکتیو را نقض نموده است.»
یکی از مهمترین کاربردهای پتنت مذکور، مکان یابی مبتنی بر دامنه های اینترنتی می باشد، که این امکان را برای شرکت هایی نظیر رسانه های اجتماعی فراهم نموده تا کاربران را هدفمند و بر اساس مکان آن ها هدف تبلیغات قرار دهند. به گزارش WIPR، شرکت مدیا اینتراکتیو خواهان توقف نقض صورت گرفته از سوی مک دونالد و جبران خسارات ناشی از آن شده است.
لازم به ذکر است، مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره ‌ای جهان محسوب شده که با بیش از 35000 شعبه در ۱۱۹ کشور جهان، روزانه به بیش از ۶۴ میلیون مشتری، خدمات غذایی ارائه می نماید. با توجه به سبد محصولات متنوع مک دونالد که با توجه به ذائقه و شرایط محیطی هر کشور ارائه می گردد، با استقبال چشمگیر مردم از شعب مختلف آن، درآمد این شرکت در سال گذشته میلادی به بیش از 24 میلیارد دلار رسیده است.
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹
۳ خرداد ۱۴۰۰

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹

در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از لغو پتنت‌های مرتبط با واکسن کووید-۱۹، کمیسیون اروپا این اقدام را یک «ترفند رسانه‌ای» نامیده و با تأکید بر نقش کلیدی پتنت در افزایش نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای، استفاده از مجوزهای اجباری را به‌عنوان راهکاری جایگزین پیشنهاد داده است.

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی
۴ خرداد ۱۴۰۰

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی

یک متخصص بیماری‌های کلیوی، موفق به طراحی و ساخت نوعی تجهیز پوشیدنی شده که می‌تواند به‌عنوان یک کلیه مصنوعی، فرآیند تکراری و ناخوشایند دیالیز در مراکز درمانی را به کلی حذف نماید. «ویکتور گورا»، استادیار دانشگاه «UCLA»، پس از دریافت گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در تلاش است تا اواخر سال جاری میلادی، آزمایشات نهایی مرتبط با دستگاه جدید خود را آغاز نماید.

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!
۱ خرداد ۱۴۰۰

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!

تسلا در ادامه تلاش‌های خود برای توسعه باتری‌های خودروهای الکتریکی، تعدادی از پتنت‌های یک استارت‌آپ کوچک کانادایی را خریداری نموده است. نکته جالب در این مبادله دارایی‌های فکری، واگذاری پتنت‌های مذکور در ازای مبلغ ناچیز ۳ دلار است. البته شواهد حاکی از آن است که این معامله، بسیار گسترده‌تر بوده و احتمالاً «اسپرینگ‌پاور اینترنشنال» تحت تملک تسلا قرار گرفته است.

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته، تحقیقات در حوزه مواد غذایی و میکروب‌شناسی، از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور و سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها بوده است. شواهد حاکی از آن است که در یک دهه اخیر، روند کلی پتنت‌های این حوزه رو به افزایش بوده و بخش عمده این افزایش، به لطف مخترعین و فناوران چینی بوده است.

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین
۸ خرداد ۱۴۰۰

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین

بنا بر قانون جدید ثبت اختراع چین، صاحبان پتنت می‌توانند برای تسریع در فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، از طرح ابتکاری «صدور مجوز باز» استفاده نمایند. بر اساس این طرح، دارندگان پتنت در یک بیانیه کتبی اعلام می‌کنند که علاقه‌مندان به بهره‌برداری از فناوری پتنت شده، با مراجعه به دفتر مالکیت فکری چین و پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای حق امتیاز، می‌توانند مجوز بهره‌برداری را دریافت نماید. این سیستم، با تسهیل گردش اطلاعات پتنت، به کاهش هزینه‌های معاملات، بهبود کارایی فرآیند صدور مجوز و نیز ارتقاء کیفیت بهره‌برداری از پتنت کمک می‌کند.

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو
۵ خرداد ۱۴۰۰

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو

خودروساز مشهور آمریکایی، در تلاش برای توسعه سیستم جدیدی است که با شناسایی و اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی، امکان به نمایش گذاشتن آن‌ها در داخل خودرو فراهم می‌کند. این نوآوری جدید فورد را می‌توان آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های فناور برای ورود به حوزه‌های تبلیغات و استفاده از پتانسیل‌های قابل توجه این صنعت دانست. در این فناوری، با استفاده از یک دوربین، تصویری از بیلبورد گرفته شده و پس از شناسایی و تحلیل تصاویر توسط پردازنده، تبلیغات مرتبط درون خودرو به نمایش گذاشته می‌شود.