۲۰ خرداد ۱۳۹۶ شکایت یک شرکت رسانه ای از مک دونالد به اتهام نقض پتنت
یک شرکت رسانه ای، مجموعه رستوران های زنجیره ای مک دونالد را متهم به نقض پتنت نموده است. به گزارش منابع خبری، شرکت آمریکایی «Internet Media Intractive» در شکایت خود که در تاریخ سوم می سال جاری میلادی در دادگاه منطقه ای ایلینویز به ثبت رسیده است، مک دونالد را به دلیل استفاده از فناوری نرم افزاری مکان یابی اینترنتی متهم به نقض پتنت نمود. پتنت مذکور که با شماره «6049835» در اداره ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسیده است، روشی نوین برای دسترسی خودکار به مکان های از پیش تعیین شده بوده که از طریق اینترنت انجام می پذیرد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

در شکایت فوق الذکر، با تأکید بر نقض مستقیم پتنت از سوی مک دونالد چنین آورده شده است: «مک دونالد با جمع آوری مجموعه ای از اطلاعات مرتبط با مکان های از پیش انتخاب شده اینترنتی و نشر آن ها از طریق مواردی نظیر تبلیغات در توئیتر و دیگر رسانه های آنلاین، به صورت آگاهانه حقوق مرتبط با پتنت متعلق به شرکت مدیا اینتراکتیو را نقض نموده است.»
یکی از مهمترین کاربردهای پتنت مذکور، مکان یابی مبتنی بر دامنه های اینترنتی می باشد، که این امکان را برای شرکت هایی نظیر رسانه های اجتماعی فراهم نموده تا کاربران را هدفمند و بر اساس مکان آن ها هدف تبلیغات قرار دهند. به گزارش WIPR، شرکت مدیا اینتراکتیو خواهان توقف نقض صورت گرفته از سوی مک دونالد و جبران خسارات ناشی از آن شده است.
لازم به ذکر است، مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره ‌ای جهان محسوب شده که با بیش از 35000 شعبه در ۱۱۹ کشور جهان، روزانه به بیش از ۶۴ میلیون مشتری، خدمات غذایی ارائه می نماید. با توجه به سبد محصولات متنوع مک دونالد که با توجه به ذائقه و شرایط محیطی هر کشور ارائه می گردد، با استقبال چشمگیر مردم از شعب مختلف آن، درآمد این شرکت در سال گذشته میلادی به بیش از 24 میلیارد دلار رسیده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تربیت نیروی انسانی در حوزه مالکیت فکری باید از کودکی آغاز شود
۴ دی ۱۴۰۰

تربیت نیروی انسانی در حوزه مالکیت فکری باید از کودکی آغاز شود

آکادمی کانون پتنت ایران در راستای اعتلای فرهنگ مالکیت فکری و آشنایی مخاطبین با لزوم درک صحیح از مفهوم حفاظت از دارایی‌های فکری، روز یکشنبه 28 آذرماه با حضور جمعی از فعالین این عرصه اقدام به برگزاری رویدادی ترویجی- آمورزشی تحت عنوان «سینما، مالکیت فکری» نمود.