۲۴ خرداد ۱۳۹۶ تحویل هوایی سفارشات با استفاده از چتر نجات
شرکت آمازون به تازگی موفق به گرنت پتنتی در زمینه جابه‎جایی ایمن اجناس و محصولات، از طریق نوعی چتر نجات «Parachute» شده است. این شرکت که در طول چند سال گذشته به شدت در تلاش برای توسعه راه های آسان و ایمن تحویل محصولات سفارش داده شده به مشتریان می باشد، این پتنت را در آگوست سال 2015 میلادی به ثبت رسانیده بود. آمازون نخستین بار در اوایل سال گذشته میلادی از روش تحویل هوایی محموله های سفارشی در انگلستان استفاده نمود. 

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

پتنت مذکور این امکان را فراهم می نماید تا بسته های کالا در ارتفاع پایین به پرواز درآمده و با ایمنی کامل به آدرس مشتریان ارسال گردد. به اعتقاد کارشناسان، اگر چه استفاده از این روش در آینده نزدیک نامحتمل می نماید ولی حاکی از آن است که آمازون در حال بررسی دقیق و همه جانبه این روش از تحویل سفارشات می باشد.
فناوری مورد استفاده در این پتنت شامل یک چتر نجات، چندین سیم اتصال، یک محفظه جدا شونده و پوشش چسبنده اتصال مابین آن ها می باشد. در این روش همچنین از تعدادی سنسور به منظور ردیابی محموله و اطلاع از ورود آن به مقصد نهایی استفاده شده است.
این فناوری که در راستای استراتژی آمازون مبتنی بر توسعه حمل و نقل هوایی بسته های سفارشی با استفاده از وسائط نقلیه بدون سرنشین ارائه شده است، می تواند با بکارگیری چندین چتر نجات و یا استفاده از بالن های هوای داغ در مراحل بعدی، قابلیت جابه‎جایی محموله های بزرگ را نیز داشته باشد. یکی از کاربردهای فناوری مذکور، ارائه اقلام فاسد شدنی و مواد غذایی به مشتریان بر اساس موعد تحویل روزانه می باشد.
لازم به ذکر است، روش استفاده شده در این پتنت مشابه با ایده مورد استفاده شرکت استارت آپی «Zipline» است که در ارسال کمک های بشردوستانه به کشور روآندا از آن استفاده نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.