۲۷ خرداد ۱۳۹۶ توافق دفاتر IP5 بر سر هماهنگ سازی فرآیندهای ثبت پتنت
برخی از مهمترین دفاتر مالکیت فکری در جهان با هدف تمرکز بر هماهنگ سازی و ایجاد هارمونی در فعالیت ها و فرآیندهای ثبت پتنت، اقدام به راه اندازی یک پروژه آزمایشی مشترک تحت معاهده همکاری ثبت اختراع «PCT» نموده اند. مدیران ارشد پنج دفتر مالکیت فکری چین «SIPO»، آمریکا «USPTO»، کره جنوبی «KIPO»، ژاپن «JPO» و اتحادیه اروپایی «EPO» که تحت عنوان «IP5» شناخته می شوند، در دهمین نشست سالانه خود که در تاریخ اول ژوئن سال جاری میلادی در کشور مالت برگزار گردید، از توافق بر سر تلاش برای هماهنگ سازی شیوه ها و فرآیندهای جاری ثبت پتنت در دفاتر خود خبر دادند. نشست فوق همه ساله به منظور بحث در مورد سیاست ها و اهداف آتی مالکیت فکری برگزار می گردد.

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

به گزارش «WIPR»، این توافق به منظور کاهش حجم فعالیت های مرتبط با ثبت پتنت و نیز کاهش هزینه های ثبت دریافتی از متقاضیان انجام می گیرد.
به اعتقاد کارشناسان، با توجه به سهم بیش از 80 درصدی IP5 از ثبت پتنت در جهان، که شامل حجم بالایی از فعالیت های انجام گرفته ذیل معاهده «PCT» می باشد، تمرکز بر حذف فعالیت های غیر ضروری و موازی در این دفاتر کمک شایان توجهی بر تسریع فرآیند ثبت پتنت و نیز کاهش هزینه های مرتبط خواهد داشت. 
در این نشست همچنین بر سر اجرای آزمایشی فاز سوم پروژه جستجو و بررسی مشترک تحت معاهده PCT توافق گردید؛ این پروژه که از تاریخ اول می سال 2018 میلادی آغاز به کار خواهد کرد، هر یک از دفاتر پنج گانه IP5 به عنوان یک مرجع قابل استناد بین المللی با استفاده از منابع اطلاعاتی دفاتر همکار، اقدام به تدوین و انتشار گزارشات مرتبط خواهند نمود. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day