۲۸ خرداد ۱۳۹۶ انتشار فهرست صد دانشگاه برتر در زمینه گرنت اختراعات در سال 2016
فهرست صد دانشگاه برتر در زمینه گرنت یوتیلیتی پتنت های ثبت شده در USPTO در سال 2016 میلادی، از سوی آکادمی ملی مخترعین «NAI» و انجمن دارندگان مالکیت فکری «IPO» منتشر گردید. این فهرست که بر اساس داده های دفتر پتنت و علائم تجاری ایالات متحده تدوین شده است، نمایانگر نقش حیاتی ثبت اختراع در تحقیقات نوآورانه محیط های آکادمیک می باشد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

نهادهای NAI و IPO از سال 2013 میلادی به این سو، اقدام به رتبه بندی و انتشار سالیانه فهرست صد دانشگاه برتر در زمینه ثبت و گرنت پتنت می نمایند. پائول سانبرگ، از مدیران ارشد NAI بر نقش کلیدی پتنت های دانشگاهی در رشد اقتصاد منطقه ای و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در مارپیچ سه گانه دانشگاه، صنعت و دولت تأکید نمود و اعلام کرد که انتشار لیست دانشگاه های برتر در زمینه گرنت پتنت یکی از افتخارات این مجموعه به شمار می آید.
مارک لاروئچ، مدیر اجرایی IPO نیز با تأکید بر نقش پتنت در حفظ دستاوردهای تحقیقات دانشگاهی، نقش پویای دانشگاه ها و توجه روزافزون محیط های آکادمیک بر ثبت اختراع، لیسانس و تجاری سازی آن ها را در آموزش و پرورش نسل جدید مخترعین و کارآفرینان ستود. 
دانشگاه کالیفرنیا، مؤسسه تکنولوژی ماساچوست، دانشگاه استنفورد، مؤسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه Tsinghua از چین، بنیاد تحقیقات ویسکانسین، دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه تگزاس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه کلمبیا در لیست ده دانشگاه برتر این لیست قرار گرفته اند. لیست 20 دانشگاه برتر به همراه تعداد پتنت گرنت شده توسط آن ها در جدول ارائه شده است.
آکادمی ملی مخترعین «NAI »، سازمانی غیر انتفاعی متشکل از دانشگاه های آمریکایی و بین المللی و مؤسسات تحقیقاتی دولتی است و بیش از 4000 مخترع فردی و 250 نهاد آکادمیک در آن عضویت دارند. این سازمان در سال 2010 میلادی با هدف تشویق مخترعین و افزایش آگاهی های عمومی در زمینه نوآوری و فناوری، آموزش دانش آموزان نوآور و ترجمه و نشر اختراعات اعضا، تأسیس گردیده است.
انجمن دارندگان مالکیت فکری «IPO » نیز در سال 1972 میلادی به عنوان یک نهاد بازرگانی حمایت از صاحبان اختراع، علائم تجاری، کپی رایت و اسرار تجاری تأسیس گردیده است. حمایت از اعضا در مسائل قانونی، تجزیه و تحلیل چالش های مالکیت فکری، خدمات آموزشی و افزایش آگاهی عمومی در مورد اهمیت مالکیت فکری از مهمترین کارکردهای این نهاد محسوب می گردد.
شایان ذکر است «IPO» همه ساله فهرست سیصد سازمان و نهاد برتر در زمینه ثبت و گرنت US پتنت را منتشر می سازد؛ نکته جالب توجه، قرارگیری یازده دانشگاه در فهرست سال 2016 میلادی این نهاد است، که اخیراً منتشر گردیده است.

جدول - لیست 20 دانشگاه برتر در زمینه گرنت یوتیلیتی پتنت در USPTO
filereader.php?p1=main_d3d9446802a442597

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.