۰۳ تیر ۱۳۹۶ قابلیت رصد مخفیانه مخاطبان به کمک وب کم توسط فیسبوک
بر اساس پتنت جدید ارائه شده توسط فیسبوک، این شرکت تصمیم دارد تا به صورت مخفیانه کاربران خود را از طریق وب کم ها و دوربین های تلفن های هوشمند رصد نماید. 

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این اختراع، این فناوری به کار گرفته شده تا حالات چهره کاربران را در مشاهده محتواهای مختلف ارائه شده در فیسبوک رصد نماید. این فناوری با آنالیز نمودن حالات چهره، اقدام به آنالیز حس کاربر در مشاهده محتواها نموده و می تواند جذابیت جدیدی برای کاربران فراهم نماید. به عنوان مثال اگر شما در حین مشاهده تصویر یکی از دوستانتان در فیسبوک لبخند بزنید، فیسبوک توسط الگوریتم کنترلی خود این مسئله را رصد کرده و چون تشخیص به جذابیت عکس های آن فرد برای شما داده، تعداد بیشتری از عکس های موجود وی را به شما نشان خواهد داد، تا برای مدت زمان طولانی تری به کار کردن با فیسبوک بپردازید.
مثال دیگری که در درخواست ثبت این پتنت به شماره US20150242679 A1 ارائه شده است، اعلام می کند که اگر در زمان مشاهده یک ویدیو که بچه گربه خانگی را نشان می دهد، شما به سمت دیگری نگاه کنید، الگوریتم عدم علاقه شما به چنین ویدیوهایی را ثبت نموده و دیگر از این مدل کلیپ ها برای شما پیشنهاد نخواهد داد.
این درخواست که در فوریه 2014 میلادی ارائه شده و در آگوست 2015 منتشر شده است، اخیراً توسط cbinsights به آن پرداخته شده است. یکی از سخنگوهای فیسبوک در این مورد اعلام کرده «ما اغلب برای پتنت های حوزه فناوری تلاش می کنیم، اما پتنت ها لزوماً به معنای طرح های آتی شرکت نخواهند بود.». با این وجود یکی از مواردی که نگرانی هایی را در این زمینه فراهم می کند، این است که در سال 2014 یک طرح برای بررسی شدنی بودن چنین فرایندی برای رصد حالات مردم صورت گرفته است. تصویری که سال پیش از زاکربرگ مؤسس فیسبوک منتشر شد در حالی که وب کم و میکروفون سیستم خود را پوشانده بود خود نمادی از وجود نگرانی از چنین فناوری ای می باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.