۰۸ تیر ۱۳۹۶ دعوی حقوقی تولید کننده مواد غذایی و تنیسور استرالیایی به دلیل مشابهت در نشان تجاری
شرکت «Kellogg’s» که یک تولید کننده چند ملیتی مواد غذایی به شمار می رود، علیه «Thanasi Kokkinakis» تنیسور استرالیایی به اتهام استفاده غیر مجاز از یک نشان تجاری اقامه دعوی نمود. کوکیناکیس و هم تیمی وی نیک کرجیوس که در سال 2015 میلادی موفق شدند در نیمه نهایی جام دیویس حضور یابند، از یک نشان تجاری شامل یک «K» برای طیفی از لباس های تولیدی خود استفاده نموده اند. 

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

در آوریل سال 2015 میلادی، شرکت متعلق به کوکیناکیس اقدام به ثبت علامت تجاری «Special K» در دفتر مالکیت فکری استرالیا با شماره «1685319» نمود که جهت درج بر روی تجهیزات و پوشش های ورزشی در ورزش های دارای راکت نظیر تنیس استفاده گردد. پس از گذشت پنج ماه از این اقدام، شرکت کلاگز که از سال 1955 میلادی از این نشان تجاری در محصولات و تولیدات خود استفاده می نماید، به مخالفت با نشان مذکور پرداخت.
کلاگز در متن شکواییه خود، با تأکید بر ثبت نشان تجاری «K» در دفتر مالکیت فکری استرالیا که با شماره «150093» در سال 1958 میلادی به ثبت رسیده است، استفاده های آتی کوکیناکیس از نشان شبیه به آن را مصداق بارز نقض قوانین علائم تجاری دانسته است.
سخنگوی شرکت کلاگز با تأکید بر اهمیت این نشان تجاری برای شرکت متبوعش، افزود: «ما همواره به دنبال دفاع از حقوق مرتبط با علائم تجاری قدیمی خود که بیش از 60 سال قدمت دارد می باشیم؛ در این پرونده نیز به دنبال شکایت و پیگیری حقوقی علیه دیگران نیستیم و معتقدیم صرفاً نوعی تشابه ناخواسته بین نشان های ثبت شده به وجود آمده است.»
به گزارش «WIPR»، جلسه اول رسیدگی به این پرونده در دادگاه فدرال استرالیا در منطقه نیو ساوت ولز در تاریخ هشتم ژوئن سال جاری میلادی برگزار گردید. جلسه دادرسی نهایی پس از مطالعه دقیق اسناد و مدارک ارائه شده از سوی طرفین، در ماه آگوست برگزار خواهد گردید. دادگاه همچنین به طرفین تاریخ هجدهم آگوست مهلت داد به صورت توافقی از ادامه دادرسی صرف نظر نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.