۱۰ تیر ۱۳۹۶

گرنت پتنت جدید آمازون در زمینه ممانعت از مقایسه آنلاین قیمت اجناس توسط مشتریان

شرکت آمازون که در زمینه فروش آنلاین محصولات و خدمات فعالیت می نماید، به تازگی موفق به دریافت گواهی ثبت اختراعی شده که مشتریان را از مقایسه آنلاین قیمت اجناس و محصولات در مراجعه حضوری به فروشگاه های خرده فروشی منع می نماید. این وبسایت اینترنتی که از زمان تأسیس در سال 1994 میلادی به عنوان یک مرجع استعلام قیمت برای بسیاری از مردم در سرتاسر جهان محسوب می گردد، با معرفی پتنت جدید خود که با عنوان «کنترل خرید آنلاین فروشگاه های فیزیکی» به ثبت رسیده است، با شناسایی شبکه «wi-fi» از دسترسی مشتریان به وبسایت فروش رقبا و مقایسه قیمت ممانعت به عمل می آورد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

امروزه استفاده بیش از حد از دستگاه های تلفن همراه هوشمند برای مقایسه قیمت اجناس حتی در زمان خرید حضوری در فروشگاه به پدیده ای رایج تبدیل گردیده است. این پدیده که از آن تحت عنوان «خرید پنجره ای» یاد می شود، به مسئله ای نگران کننده برای بسیاری از خرده فروشان بدل شده است. به گفته آمازون، یک سناریو منفی برای یک فروشگاه خرده فروشی می تواند حضور مصرف کننده در فروشگاه و بررسی اقلام موجود و سپس خرید از فروشگاه های آنلاین خرده فروشی پس از مقایسه قیمت ها باشد.
آمازون با استفاده از فناوری مورد استفاده در این پتنت، برای جلوگیری از این سوء رفتار مشتریان، سیستمی کنترلی ارائه نموده است. به اعتقاد کارشناسان این پتنت که در تاریخ سی ام ماه می سال جاری میلادی گرنت شده است، به نوعی بر خلاف منافع آمازون به عنوان یک ارائه دهنده آنلاین محصولات و خدمات به شمار می رود. این امر زمانی عجیب تر می نماید که بدانیم آمازون مالک فروشگاه های خرده فروشی نیست و قاعدتاً نباید از مقایسه قیمت با رقبای آنلاین فروشگاه های مذکور نگران باشد.
در مقابل، گروهی از صاحب نظران بر این باورند، این پتنت در راستای استراتژی دفاعی آمازون در برابر خرده فروشان به ثبت رسیده است؛ در حال حاضر خرده فروشان قادر به ممانعت از اتصال مشتریان به شبکه اینترنت فروشگاه و جستجوی اجناس مشابه ارزان تر از طریق وبسایت آمازون نیستند و با توجه به مالکیت پتنت فوق الذکر از سوی آمازون، می بایست به دنبال راهی دیگر برای حل مشکل باشند.
لازم به ذکر است، اخیراً آمازون درآمد خود از فروش آنلاین خرده فروشی مواد غذایی را بیش از 14 میلیارد دلار اعلام نموده است که خود حاکی از اهمیت بازار مذکور برای این شرکت و لزوم اتخاذ استراتژی های توسعه ای و حفاظتی در این حوزه می باشد.     
نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ) کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی
۲ تیر ۱۳۹۹

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی

پیرو تفاهم‌نامه کانون پتنت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، برگزاری یک سلسله وبینارهای آموزشی در خصوص مالکیت فکری، در دستور کار قرار گرفته است. تقویم منتشر شده، شامل ۱۰ وبینار آموزشی و ۲ وبینار ترویجی است که ویژه اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و پژوهشگران وزارت بهداشت، برگزار می‌گردد.

انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران
۱ تیر ۱۳۹۹

انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه سیاست‌های خود مبنی بر آموزش مخاطب‌محور در حوزه «IP» و ارتقای سطح دانش مالکیت فکری در کشور، اقدام به انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ نموده است. این تقویم آموزشی، مجموعاً ۹ رویداد آنلاین را شامل شده و متقاضیان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها، آگاهی و دانش خود در حوزه مالکیت فکری را افزایش دهند.

آزمون بر خط مالکیت فکری
۸ تیر ۱۳۹۹

آزمون بر خط مالکیت فکری

کانون پتنت ایران، در راستای اهداف خود برای آموزش و ترویج مفاهیم مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع، در صدد برگزاری مجموعه‌ای از آزمون‌ها برای عموم مخاطبین علاقه‌مند است. در پی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین دوره از این سری آزمون‌ها، در روز جمعه مورخ ۲۰ تیرماه سال جاری و از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح برگزار می‌گردد.

امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹

امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی

در راستای اعلان‌ قبلی آکادمی کانون پتنت ایران، در خصوص برگزاری یک دوره سه‌روزه با عنوان «کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی (اختراعات)»، به منظور در نظر گرفته شدن مسائل بهداشتی و همچنین مراعات حال شرکت‌کنندگان، موارد ویژه‌ای در دستورالعمل برگزاری این دوره قرار گرفته است. یکی از موارد در نظر گرفته شده برای این کمپ سه‌روزه که از مورخ ۲۴ لغایت ۲۶ خردادماه سال جاری و با همکاری کانون پتنت ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌گردد، امکان استفاده از آن به صورت آنلاین و غیرحضوری است.

تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی
۴ تیر ۱۳۹۹

تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی

تسلا آماده عرضه سقف‌های خورشیدی خود به بازارهای بین‌المللی است. این شرکت فناور که به دنبال فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه‌ای خود، به فناوری بسیار جذاب سقف‌های خورشیدی دست یافته، در راستای توسعه فعالیت‌های خود، اروپا را به‌عنوان یک بازار بالقوه و جذاب در نظر گرفته است. در همین راستا، با توجه به لزوم حفاظت حداکثری از این نوآوری ارزشمند، پتنت جدیدی را در دفتر ثبت اختراع اروپا به ثبت رسانیده است.

آماده‌سازی بستنی در کمتر از ۳ ثانیه
۲۷ خرداد ۱۳۹۹

آماده‌سازی بستنی در کمتر از ۳ ثانیه

محققین دانشگاه «Cornell»، روش جدیدی برای آماده‌سازی بستنی ابداع نموده‌اند که انقلاب بزرگی در این صنعت محسوب می‌شود. این فرآیند جدید، با استفاده از دی‌اکسید کربن تحت فشار، امکان تولید بستنی را در کمتر از چند ثانیه فراهم می‌نماید. به کمک این فناوری، امکان تولید و عرضه بستنی در محل فراهم شده و لزوم استفاده از زنجیره تأمینی شامل خنک‌کننده‌ها و یخچال‌ها و همچنین استفاده از مواد تثبیت‌کننده، به طور کامل رفع می‌شود.