۲۰ تیر ۱۳۹۶ پتنت جدید مایکروسافت برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ ها
شرکت مایکروسافت به تازگی پتنتی به ثبت رسانیده است که به واسطه آن می توان از سرقت لپ تاپ جلوگیری نمود. بنابر گزارش های منتشر شده، نوآوری به کار رفته در این پتنت مشابه با روش های ضد سرقت دستگاه های تلفن همراه هوشمند می باشد.
امروزه دستگاه های تلفن همراه این قابلیت را دارند که کاربر بتواند آن ها را از راه دور غیر فعال نماید؛ این قابلیت می تواند از فروش مجدد دستگاه های مذکور توسط سارقین جلوگیری نماید. اختراع جدید مایکروسافت نیز از سیستمی مشابه برای لپ تاپ ها بهره گرفته است. کاربران می توانند لپ تاپ به سرقت رفته را از راه دور غیر فعال نموده و از این طریق احتمال به سرقت رفتن آن را به میزان زیادی کاهش دهند.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

به گزارش وبسایت خبری «independent»، به نظر می رسد قابلیت های موجود در این پتنت که برای اولین بار توسط «MSPowerUser» شناسایی و معرفی گردیده است، بخشی از برنامه ریزی گسترده مایکروسافت برای چشم انداز جدید کامپیوترهای خانگی تحت عنوان «همیشه متصل» باشد. بر اساس این دیدگاه، کامپیوترها مشابه دستگاه های تلفن همراه هوشمند به طور مداوم به یک شبکه سلولی متصل خواهند بود.
با این حال، در پتنت مذکور توضیح داده شده است که این لپ تاپ های هوشمند همیشه متصل در واقع از طریق ارتباط با یک شبکه ارتباطی از راه دور غیر فعال نمی شوند. عملکرد مورد استفاده به نوعی شبیه به فرآیند تماس اضطراری در تلفن های همراه است که به کاربر اجازه می دهد حتی در صورت عدم وجود سیم کارت، به شماره های خاصی برای تماس دسترسی داشته باشد. بر این اساس، حتی اگر دستگاه به هر دلیلی به شبکه سلولی دسترسی نداشته باشد (به عنوان مثال، محدودیت نرم افزاری و یا وجود یک ماژول تأیید هویت فیزیکی)، ارتباطات غیر فعال در شبکه در دسترس بوده و می توان با استفاده از آن اقدام به غیر فعال نمودن دستگاه نمود.
نکته جالب توجه این است که قابلیت غیر فعال نمودن دستگاه در حالتی که ارتباط با شبکه امکان پذیر نیست، می تواند تلاش های مرسوم سارقین نظیر خاموش کردن دستگاه را نیز بی اثر نماید و حتی در همان حالت نیز بتوان دستگاه را کاملاً غیر فعال نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day