۲۸ تیر ۱۳۹۶ سیستم جدید صدور لیسانس پتنت برای پخش برنامه های ماهواره ای «UHDTV»
شرکت آلدیج «ULDAGE» خبر از آغاز فعالیت های جدید صدور مجوز پتنت داده که به صورت تجمعی و تحت شرایط منصفانه و منطقی، بسته های حق لیسانس پتنت مورد نیاز برای استانداردهای پخش برنامه های ماهواره ای «UHDTV» را تأمین می نمایند. بر این اساس، شانزده نهاد دارنده پتنت های مذکور که به وسیله مرکز حکمیت مالکیت فکری ژاپن (به عنوان یک سازمان بی طرف) تعیین شده اند، اقدام به صدور مجوز از طریق آلدیج نموده اند. شرکت هایی نظیر سامسونگ، توشیبا، پاناسونیک، هیتاچی، سونی، LG و وکلای دانشگاه کلمبیا برخی از شانزده نهاد مذکور به شمار می روند.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

به گزارش وبسایت «prnewswire»، در عصر دیجیتال حاضر، مشکلات حقوقی پیچیده و رویه های مرتبط با آن ها، نیاز به شرایط منصفانه و منطقی در ثبت پتنت و صدور مجوز را بیش از پیش نموده است. به همین دلیل، آلدیج با هدف تأمین استانداردهای پخش دیجیتال با کیفیت بالا، پخش دیجیتال ماهواره ای و نیز پخش کابلی دیجیتال، طرح سیستم صدور مجوز پتنت را آغاز نموده است. به اعتقاد کارشناسان، رعایت استانداردهای ماهواره ای مذکور کمک مؤثری برای اپراتورهای تجاری در توسعه کسب و کار پایدار خواهد بود.
آلدیج تأکید دارد که با استفاده از سیستم صدور مجوز پتنت مذکور، پخش کننده و گیرنده می توانند مجوز پتنت های مورد نیاز را تحت شرایط مشخص و بسیار منطقی در اختیار بگیرند. علاوه بر این، آلدیج پیوسته در حال رصد پتنت های جدید مرتبط با استانداردهای پخش ماهواره ای «UHDTV» بوده، که به منظور تقویت سیستم مذکور مورد نیاز می باشد.
لازم به ذکر است، آلدیج در ژوئیه سال 2006 میلادی با هدف مدیریت و بهبود صدور مجوز پتنت تأسیس گردیده است. این نهاد که در توکیو ژاپن مستقر می باشد، فعالیت هایی نظیر مدیریت حق امتیاز پتنت، جمع آوری و توزیع حق امتیاز پتنت از طریق صدور مجوز، مذاکره، تدوین قرارداد و مدیریت و بهره برداری از موافقتنامه های لیسانس پتنت و بررسی و ارزیابی پتنت های لازم برای فناوری مرتبط را دنبال می نماید.  

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.