۰۲ مرداد ۱۳۹۶ صرف نظر «WAYMO» از پیگیری سه ادعای نقض پتنت از سوی «Uber»
شرکت وایمو «WAYMO»، بخش خودروی هدایت خودکار گوگل، سه مورد از چهار ادعای نقض پتنت خود در مورد اوبر «Uber» را پس گرفته است. این پرونده حقوقی بر سر استفاده غیر مجاز شرکت اوبر از سیستم «LiDAR» شروع شده است. بر اساس ادعاهای موجود در شکایت ثبت شده، این سیستم توسط آنتونی لواندوسکی که از کارمندان سابق گوگل به شمار می رود، سرقت شده است. گفتنی است، شرکت اوبر در اواخر ماه می، لواندوسکی را اخراج نمود.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

بنا بر گزارش های منتشر شده، وایمو از پیگیری سه ادعای موجود در شکایت صرف نظر نموده تا بتواند تمامی تمرکز خود را بر روی مورد باقی مانده که مرتبط با سیستم «LiDAR» است، صرف نماید. در این ادعا، سیستم لنز چندگانه شرکت اوبر به عنوان ناقض دارایی های فکری وایمو معرفی گردیده است. لازم به ذکر است، سیستم «LiDAR» نوعی رادار نوری است که از طریق آن وسیله نقلیه می تواند قابلیت ارتباط با محیط اطراف و شناسایی موانع حرکتی را کسب نماید.
در بیانیه ای که وایمو به همین مناسبت منتشر نموده، آمده است: «بعد از تلاش های بسیار برای اثبات این امر که دستگاه ساخته شده توسط آنتونی لواندوسکی در اوبر، بسیاری از پتنت های متعلق به وایمو را نقض می نمود، این شرکت در دادگاه اطمینان داد که دیگر از این دستگاه و فناوری های مرتبط با آن استفاده نخواهد کرد. بر این اساس، تصمیم خود مبنی بر صرف نظر از ادامه پیگیری ادعاهای خود در مورد این دستگاه را اعلام می نماییم. البته در صورت لزوم، پیگیری مجدد این پرونده در دستور کار وایمو قرار خواهد گرفت.»
سخنگوی وایمو با تأکید بر تخلفات اوبر در زمینه اسرار تجاری محرمانه، اخراج لواندوسکی از اوبر را بر تصمیم وایمو مبنی بر پیگیری پرونده تأثیرگذار ندانست و از انتظار دادرسی عادلانه از سوی وایمو خبر داد. از سوی دیگر، اوبر در واکنش به تصمیم وایمو مبنی بر عدم پیگیری برخی از ادعاهایش، آن را نشانه ای از ادعاهای بی اساس این شرکت و عدم توانایی در اثبات آن ها دانست.
لازم به ذکر است، پیش از این لواندوسکی بیش از 14000 فایل مربوط به طرح ها و اسناد محرمانه وایمو را به صورت غیر مجاز به اوبر انتقال داده بود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day