۰۴ مرداد ۱۳۹۶

نبرد حقوقی دو شرکت آمریکایی تولید پوشاک در زمینه نشان های تجاری

دو شرکت آمریکایی فعال در صنعت پوشاک، وارد نبردی حقوقی در زمینه علائم تجاری مرتبط با محصولات خود شده اند. شرکت «Revise Vlothing» اخیراً از یک علامت تجاری تحت عنوان «Hippy Laundry» برای فروش انواع چکمه و کفش استفاده نموده است؛ با توجه به مالکیت شرکت «Cels Enterprises» بر روی نشان های تجاری «Chinese Laundry» و «Dirty Laundry» که آن ها نیز در زمینه ارائه خدمات و محصولات در حوزه کفش می باشند، شرکت ریوایز می تواند به نقض علائم تجاری محکوم گردد.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

با توجه به نگرانی های ناشی از اقامه دعوی قریب الوقوع سلز در زمینه نقض نشان های تجاری و در نتیجه آسیب های احتمالی در روابط تجاری ریوایز با برخی مشتریان خاص نظیر فروشگاه های پوشاک «Bon Ton»، این شرکت در دادخواستی که به دادگاه منطقه ای نیویورک ارائه داد بر عدم هر گونه تخلف در زمینه نقض علائم تجاری از سوی ریوایز تأکید نمود.
لازم به ذکر است به گزارش «WIPR»، شرکت ریوایز در حال حاضر مالک برند «Hippie Laundy» در رده انواع پیراهن، ژاکت و دامن های زنانه و دخترانه می باشد که با ثبت درخواست، اقدام به توسعه حوزه استفاده از آن برای انواع کفش نیز نموده است. در پی این اقدام، شرکت سلز در ماه می سال جاری میلادی درخواست لغو این درخواست و عدم استفاده ریوایز از آن در کفش های تولیدی خود نمود.  

پربازدید‌ترین‌ها

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک
۹ تیر ۱۴۰۰

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک

کانون پتنت ایران جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های برتر کشور، دعوت به همکاری به عمل می‌آورد.

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۲ تیر ۱۴۰۰

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

با توجه به اهمیت اسناد ثبت اختراع و اطلاعات ارزشمند موجود در آن‌ها، عنوان جدیدی در وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران قرار گرفته که به شناخت اجزا و بخش‌های مختلف یک پتنت اختصاص دارد. این دوره آموزشی که تحت عنوان «آناتومی پتنت» در تقویم تابستانه آکادمی گنجانیده شده، در تاریخ پنجم مرداد ماه و در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی

با وجود رقابت کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، به نظر می‌رسد که کشورهای آسیایی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌اند. در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در این حوزه، نه مورد آسیایی بوده و فقط یک شرکت کانادایی در این بین حضور دارد. در این بین، چین با بیش از ۲۳۳ هزار پتنت فامیلی، فاصله‌ای زیاد با رقبا ایجاد نموده و عملاً خود را به‌عنوان رهبر اصلی این حوزه شناسانده است.

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی

سونی با همکاری چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌های صوتی، استخری از پتنت‌های متنوع‌ جمع‌آوری نموده که برای پیاده‌سازی استاندارد جدید صدای سه بعدی، الزامی و البته کافی می‌باشند. متقاضیان فعالیت در این حوزه، با اخذ مجوز بهره‌برداری از این مجموعه، بدون نگرانی از هر گونه دادرسی و نقض پتنت، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه داده و نسل بعدی فناوری‌های صوتی را ارتقاء دهند.

واگذاری ۱۰ هزار پتنت «LG» به یک شرکت نوپای چینی
۶ تیر ۱۴۰۰

واگذاری ۱۰ هزار پتنت «LG» به یک شرکت نوپای چینی

شرکت کره‌ای «LG InnoTek» که در سال ۲۰۲۰ میلادی رسماً از بازار «LED» خارج شده بود، طی توافقنامه‌ای حدود ۱۰ هزار پتنت خود را به یک شرکت نوپای چینی واگذار نمود. واگذاری این تعداد پتنت به «سوژو لکین» که در ماه مارس سال جاری میلادی تأسیس شده، سؤالات زیادی را در خصوص این توافقنامه و استراتژی‌های این شرکت چینی ایجاد نموده است. برخی معتقدند که این شرکت، نه با تأکید بر بهره‌برداری از پتنت‌ها، بلکه در راستای استراتژی تملک فناوری در بازار آمریکا و سایر کشورها، اقدام به این خرید گسترده نموده است.