۰۹ مرداد ۱۳۹۶ رشد 6 درصدی ثبت پتنت در چین در شش ماهه نخست سال
بنا بر گزارش منتشر شده از سوی دفتر مالکیت فکری چین «SIPO»، در مجموع در نیمه اول سال 2017 میلادی بیش از 565000 درخواست ثبت اختراع توسط این نهاد ثبت و مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به آمار سال‎های گذشته، این عدد نشان از رشد 6.1 درصدی در زمینه ثبت درخواست پتنت در این سال دارد.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی، کشور چین بیش از 1 میلیون و 220 هزار اختراع دارا بوده است، به طوری که سرانه پتنت در این کشور به ازای هر ده هزار نفر، به طور متوسط به 8.9 پتنت رسیده است. 
همچنین بنابر اعلام هو ونهوی «Hu Wenhui» سخنگوی SIPO، در شش ماه ابتدایی سال جاری میلادی بیش از 20 هزار درخواست پتنت بر اساس معاهده همکاری پتنت PCT در چین به ثبت رسیده که افزایش 15.3 درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.
به گزارش وب‎سایت «Xinhua »، از ابتدای سال جاری میلادی 15411 پرونده ثبت اختراع در چین حل و فصل گردیده که از این تعداد 8837 مورد مربوط به اختلافات حقوقی مالکیت فکری در حوزه پتنت بوده است. 
لازم به ذکر است در طی سال‌های اخیر، توجه به حقوق مالکیت فکری علی‌الخصوص حوزه پتنت در چین مورد استقبال وسیع سیاست‌گذاران دولتی و فعالان بخش خصوصی قرار گرفته است؛ به طوری که به گزارش سازمان جهانی مالکیت فکری، در سال 2016 میلادی، کشور چین با سهم 38.1 درصدی از پرونده‌های درخواست ثبت پتنت، توانسته، در صدر فهرست بیشترین پرونده‌های درخواست ثبت پتنت قرار گیرد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day