۱۴ مرداد ۱۳۹۶ محکومیت 500 میلیون دلاری اپل به دلیل نقض پتنت
دادگاه رسیدگی کننده به دعوی حقوقی اپل و دانشگاه ویسکانسین، این شرکت را به دلیل نقض حقوق پتنت متعلق به دانشگاه به پرداخت 272 میلیون دلار دیگر محکوم کرد. با توجه به رأی جدید، مجموع غرامت پرداختی شرکت اپل به بیش از 500 میلیون دلار خواهد رسید.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

دعوی فوق‌الذکر که در ژانویه سال 2014 میلادی از سوی دانشگاه ویسکانسین در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در منطقه غربی ویسکانسین به ثبت رسیده است، شرکت اپل را متهم به نقض US پتنت به شماره «5781752» نموده است. این پتنت نوعی فناوری جدید به منظور پیش‌بینی مدارهای الکتریکی ارائه می‌نماید که ریزپردازنده‌ها را قادر ساخته تا دستورالعمل‌های جدید کاربر را بر مبنای انتخاب‌های پیشین وی پیش‌بینی نمایند.
دانشگاه ویسکانسین مدعی است این فناوری توسط یکی از اساتید این دانشگاه و با همکاری یک گروه دانشجویی سه نفره توسعه داده شده است و در سال 1998 میلادی، پتنت آن گرنت شده و مجوز استفاده از آن در اختیار بنیاد تحقیقات فارغ‌التحصیلان ویسکانسین «WARF» می‌باشد.
گفتنی است، در نخستین مرحله از دادرسی این پرونده که در اکتبر سال 2015 میلادی انجام گرفت، قاضی مربوطه با توجه به خسارات ناشی از استفاده بدون مجوز این پتنت از سوی اپل، این شرکت را به پرداخت 235 میلیون دلار محکوم نمود. قاضی پرونده با این استدلال که ریزپردازنده‌های «A7» و «A8» و «A8X» در آیفون 5 و 6 از این فناوری استفاده نموده‌اند، به ازای هر تجهیز استفاده شده، غرامتی 1.61 دلاری تعیین نمود. در ادامه، رأی جدید صادر شده باز هم شرکت اپل را به پرداخت 272 میلیون دلار اضافی محکوم نموده است. این جریمه بابت دیرکرد ناشی از مدت زمان دادرسی می‌باشد که بر اساس آن اپل می‌بایست از تاریخ دادرسی تا دسامبر 2016 میلادی که پتنت مذکور منقضی می‌گردد، بابت هر تجهیز استفاده شده مبلغ 2.72 دلار پرداخت نماید. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.