۱۵ مرداد ۱۳۹۶ تملک یک استارت آپ فعال در زمینه مالکیت فکری از سوی فیسبوک
فیسبوک یک استارت‎آپ فعال در زمینه مالکیت فکری را به منظور متوقف نمودن کاربرانی که اقدام به بازنشر ویدئوهای بدون مجوز می‌نمایند، تحت تملک خود درآورده است. این استارت‎آپ همچنین بر روی توسعه فناوری جدیدی متمرکز خواهد بود که قابلیت جستجو و شناسایی محتواهایی که توسط کاربران اینترنتی بدون اجازه صاحبان آن‌ها بارگذاری می‌شوند، را دارا می‌باشد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

بنا به گزارش وب‌سایت «recode»، در شرایطی که قرارداد واگذاری مذکور با ادغام کامل «Source3» در فیسبوک همراه خواهد بود، سخنگوی فیسبوک از اظهار نظر درباره شرایط قرارداد همکاری خودداری نموده است. 
گفتنی است، فیسبوک از زمان شروع به فعالیت خود با مسائل و چالش‌های متعددی در زمینه نشر محتوای ناقض حقوق مالکیت فکری مواجه بوده است و به همین دلیل از دو سال پیش به صورت رسمی از طرح «Right Manager» که نوعی فناوری برای شناسایی و حذف کلیپ‌های ویدئویی بدون مجوز است، رونمایی نمود. این در حالی است که یوتیوب نیز برنامه مشابه در این زمینه به نام «Content ID» معرفی نموده که تا حدی پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد. به اعتقاد صاحب‌نظران، با توجه به اقدام فیسبوک در زمینه اخذ مالکیت «Source3» می‌توان چنین استنباط نمود که این شرکت هنوز نتوانسته است به صورت کامل به فناوری شناسایی و حذف محتوای بدون مجوز دست یابد.
فیسبوک در بیانیه رسمی خود با تأکید بر تعهد این شرکت بر جلب اطمینان کاربران، افزود: «ما از همکاری با تیم «Source3» هیجان‌زده هستیم و سعی می‌کنیم در خلال همکاری، موارد تخصصی در حوزه مالکیت فکری، علائم تجاری و کپی‌رایت را یاد بگیریم.»
لازم به ذکر است، پاتریک سولیوان و بن کاکرهام، بنیان‌گذاران «Source3»، در گذشته نیز سابقه اعطای مجوز استارت‎آپ خود را داشته‌اند. آن‌ها در سال 2011 میلادی، استارت‎آپ «RightFlow» را که در زمینه مالکیت فکری در حوزه موسیقی فعال بود را به گوگل واگذار نمودند.  

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day