۲۵ مرداد ۱۳۹۶ پرداخت 2 میلیارد دلاری اپل به نوکیا به منظور حل و فصل منازعات حقوقی نقض پتنت
به دنبال دعوی حقوقی بین شرکت‌های نوکیا و اپل در سال 2016 میلادی که بر سر نقض حقوق پتنت آغاز گردیده بود، اپل طی یک توافق حل و فصل اختلافات تقریباً میلیارد دلار به نوکیا پرداخته است. جدال حقوقی مذکور به دنبال شکایت نوکیا از یک شرکت فناوری مستقر در کالیفرنیا با نام کوپرتینو «Cupertino» آغاز گردید که در آن، شرکت مذکور متهم به نقض 32 پتنت متعلق به نوکیا مرتبط با دستگاه‌های تلفن همراه شده بود. لازم به ذکر است، برخی از پتنت‌های نقض شده متعلق به شرکت‌های تابعه نوکیا نظیر «NSN» و «Alcatel-Lucent» می‌باشد.

filereader.php?p1=main_6c8349cc7260ae62e

این توافق به منظور حل تمامی منازعات و دادرسی‎های حقوقی بین طرفین، در ماه می سال جاری میلادی انجام گرفته است، منجر به گسترش روابط تجاری بین نوکیا و اپل در حوزه‌های گوناگون شده است؛ به طوری که برخی محصولات بهداشتی دیجیتال متعلق به نوکیا در فروشگاه‌های آنلاین اپل عرضه خواهد شد. 
کریستنی پولولا «Kristian Pullola» مدیر امور مالی نوکیا، با تأیید دریافت مبلغی معادل 1.7 میلیارد یورو از سوی اپل، افزود: «با توجه به پرداخت صورت گرفته و تقویت بودجه جاری شرکت، برنامه‌ریزی جهت موارد هزینه کرد این مبلغ و جزئیات اجرایی آن آغاز گردیده است.»
اپل و نوکیا شش سال پیش بر سر دریافت لیسانس برخی از پتنت‌های متعلق به نوکیا و استفاده از آن‌ها در محصولات اپل به توافق رسیدند؛ با این وجود، اپل از پرداخت حق لیسانس برای برخی دیگر از پتنت‌های مورد استفاده در «iPhone» و «iPad» خودداری نمود. به اعتقاد کارشناسان، با توجه به وضعیت درآمدی اپل و برخورداری از ذخایر نقدی 256 میلیارد دلاری، توافق 2 میلیارد دلاری اخیر (علاوه بر پرداخت نقدی مذکور، حق لیسانس استفاده از این پتنت‎ها نیز در آینده از سوی اپل پذیرفته شده است.)، تأثیر قابل توجهی بر این شرکت نخواهد داشت. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.