۲۶ مرداد ۱۳۹۶ گرنت پتنتی در زمینه ادغام و یکپارچه‌سازی ژنوم های انسانی
شرکت مرک «Merck» که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه علم و فناوری به شمار می‌رود، موفق به گرنت پتنت جدیدی با موضوع روش نوین ادغام و یکپارچه‌سازی ژنومی سلول‌ها در اداره ثبت اختراعات اروپا «EPO» شده است.
به اعتقاد کارشناسان و صاحب‌نظران، گرنت شدن این پتنت می‌تواند نقش شایان توجهی در میزان حفاظت از فناوری «CRISPR» در زمینه آمیختن ژنوم‎های انسانی داشته باشد. با توجه به این که بسیاری از ادارات ثبت اختراع در سراسر جهان، وضعیت مربوط به پرونده‌های اروپایی را به شدت در ارزیابی درخواست‌های خود لحاظ می‌نمایند، مرک نتایج مطلوب از ارزیابی درخواست‌های ثبت پتنت خود در دیگر کشورها را پیش‌بینی نموده است.

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

یودیت باترا «Udit Batra»، عضو هیئت اجرایی مرک و مدیر عامل «Science of Life» با اشاره به اهمیت فناوری «CRISPR» که به دانشمندان اجازه می‌دهد برخی از سخت‌ترین چالش‌های پزشکی حال حاضر را درمان نمایند، افزود: «گرنت پتنت جدید یک تصمیم بسیار مهم و هیجان‌انگیز می‌باشد و ما این تصمیم را به عنوان شناخت نقش مهم شرکت مرک در زمینه ویرایش ژنوم‎های انسانی تصور می‌نماییم.»
فناوری ادغام ژنوم در واقع نوعی جایگزین برای جهش ژنتیکی مرتبط با بیماری است که می‌تواند به عنوان روشی کارا برای شناسایی مدل‌های بیماری و ژن درمانی محسوب گردد. 
مرک که قدمتی 14 ساله در زمینه ویرایش ژنوم‎های انسانی دارد، این پرونده ثبت اختراع را در سال 2012 میلادی تکمیل نموده بود. البته این شرکت در ماه می 2017 میلادی، در جریان فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای خود توانست یک روش جایگزین جدید برای فناوری «CRISPR» با نام «Proxy-CRISPR» معرفی نماید. بر خلاف دیگر سیستم‌های ویرایش ژنتیکی، تکنیک جدید این امکان را فراهم می‎نماید تا برش‌های سلولی از بافت‌ها و نقاطی که قبلاً غیر قابل دسترس بودند، امکان‌پذیر گردد.
لازم به ذکر است، مرک که در سال 1668 میلادی تأسیس گردیده است، قدیمی‌ترین شرکت دارویی و بهداشتی جهان به شمار می‌آید. این شرکت که در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، علوم زیستی و تولیدات دارویی فعالیت می‌نماید، با برخورداری از بیش از 50000 کارمند و توسعه فناوری‌های مرتبط با درمان‌های بیولوژیک، توانسته است در سال 2016 میلادی بیش از 15 میلیارد دلار فروش در بیش از 66 کشور جهان داشته باشد. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.