۳۱ مرداد ۱۳۹۶ کسب جایگاه دوم بیشترین US پتنت ثبت شده توسط سامسونگ برای یازدهمین سال متوالی
شرکت سامسونگ الکتریک برای یازدهمین سال متوالی توانسته است جایگاه دومین ثبت کننده برتر پتنت در آمریکا را به خود اختصاص دهد. به گزارش کوارتز «Quartz» که یک مؤسسه رسانه آنلاین مستقر در آمریکا می‎باشد، با توجه به داده‎های دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، غول فناوری کره‎ای، طی بازه زمانی اول ژانویه الی اول اوت سال جاری میلادی توانسته است 4143 عدد US پتنت به ثبت برساند، که پس از «IBM» با 5797 عدد، دومین شرکت برتر ثبت کننده پتنت به شمار می‎آید.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

پس از «IBM» و سامسونگ، شرکت‎های اینتل، گوگل و مایکروسافت با 2064، 1775 و 1673 عدد US پتنت، در جایگاه‎های بعدی قرار گرفته‎اند. نکته جالب توجه، قرار گرفتن غول فناوری جهان، اپل در جایگاه ششم فهرست مذکور می‎باشد که توانسته است از ابتدای سال جاری میلادی تا انتهای ماه اوت، 1559 عدد US پتنت به ثبت برساند.
در مجموع پتنت‎های به ثبت رسیده از سال 2010 میلادی تا کنون نیز، باز هم شرکت‎های «IBM» و سامسونگ با 53926 و 44301 پتنت، رتبه‎های برتر را به خود اختصاص داده‎اند. مایکروسافت، اینتل، گوگل و اپل نیز در رتبه‎های بعدی جای گرفته‎اند.
لازم به ذکر است، دستاوردهای خیره کننده سامسونگ در ثبت پتنت کاملاً مرتبط با میزان سرمایه‎گذاری‎های این شرکت در فعالیت‎های تحقیق و توسعه خود می‎باشد. تنها در سال گذشته میلادی، این شرکت بیش از 13.1 میلیارد دلار صرف فعالیت‎های تحقیق و توسعه نموده است که در مقابل توانسته 5629 پتنت در کره و 15193 پتنت در خارج از این کشور به ثبت برساند. به گزارش کوارتز، اغلب پتنت‎های به ثبت رسیده توسط سامسونگ در زمینه دستگاه‎های تلفن همراه هوشمند، تلویزیون‎های هوشمند، انواع کارت حافظه و نیز نیمه هادی‎ها می‎باشند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.