۰۱ شهریور ۱۳۹۶ بکارگیری دوربین جلو و سنسورهای جانبی آیفون برای کنترل سلامت کاربر
اپل اخیراً موفق به گرنت پتنتی شده است که توضیح می‎دهد چگونه می‎توان از دوربین جلو و سنسورهای نور و جانبی موجود در دستگاه‎های تلفن همراه آیفون، برای اندازه‎گیری شاخص‎های مرتبط با سلامتی کاربران استفاده نمود.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

به گزارش وب‎سایت «9to5mac»، در این US پتنت که در هشتم اوت سال جاری با شماره 9,723,997 منتشر شده است، فرایند دریافت اطلاعات بهداشتی از بدن کاربر و سپس تخمین وضعیت سلامتی بر اساس داده‎های مذکور را تشریح نموده است. در فرآیند مذکور، با استفاده از دوربین جلو و نیز سنسورهای جانبی دستگاه، نوری به قسمت‎های مشخص شده از بدن کاربری که سطح دستگاه را لمس می‎نماید، تابانده می‎شود؛ در ادامه سنسورهای جانبی، نور منعکس شده از بدن کاربر را دریافت و بر اساس میزان آن، برخی داده‎های مورد نیاز برای تعیین وضعیت سلامتی کاربر را تأمین می‎نماید.
داده‎های مذکور می‎توانند با توصیف تماس‎های الکتریکی بین دستگاه و کاربر، برخی شاخص‎ها نظیر میزان چربی بدن را اندازه‎گیری نمایند. به صورت کلی، با استفاده از داده‎های بهداشتی دریافت شده و نیز به‌کارگیری برخی فرآیندهای پیچیده، می‎توان برخی پارامترهای مربوط به سلامتی کاربر نظیر فشار خون، هیدراتاسیون خون، میزان چربی بدن، شاخص پرفیوژن، الکتروکاردیوگرام «ECG» و ... را اندازه‎گیری و تخمین زد.
یکی از نکات کلیدی در مورد پتنت فوق‎الذکر این است که برخی از داده‎های بهداشتی مورد نیاز می‎تواند با استفاده از سنسورهای موجود در نسل‎های کنونی آیفون که اکثراً از فناوری پایینی برخوردارند دریافت و اندازه‎گیری شود. با این حال، نقطه تمرکز پتنت، مبتنی بر استفاده از برخی تکنیک‎های جدید برای بهینه‎سازی استفاده از سنسورهای یاد شده می‎باشد. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.