۰۵ شهریور ۱۳۹۶ پیشی گرفتن سامسونگ از رقیب سنتی خود اپل در ثبت پتنت‎های جدید
آینده شرکت‎ های فناوری پیشرو در بازار جهانی، تا حد زیادی وابسته به نوآوری ‎هایی است، که در حال حاضر در حال توسعه آن ها هستند. از این رو، جای تعجب نیست که رقابتی بسیار شدید در معرفی آخرین پیشرفت های فناورانه بین شرکت های مذکور ایجاد گردد. شرکت های اپل و سامسونگ که از بازیگران اصلی حوزه فناوری، علی الخصوص بازار گوشی های هوشمند محسوب می گردند، همواره در حال رقابت برای پیشی گرفتن از یکدیگر در ارائه نسل های جدید فناوری به کار رفته در محصولات خود هستند. با این حال، آخرین اطلاعات منتشر شده از ثبت اختراعات دو شرکت، نشان می دهد که سامسونگ در حال سبقت گرفتن از رقیب خود است.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

بنابر اطلاعات جدید اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، سامسونگ با ثبت 4143 نوآوری جدید، توانسته است گوی سبقت را از اپل با 1559 مورد ثبت پتنت برباید. اطلاعات مذکور، بر مبنای فعالیت های ثبت اختراع شرکت های فناور در بازه زمانی ابتدای سال جاری میلادی تا تاریخ اول اوت آماده و منتشر گردیده است.
لازم به ذکر است، ثبت اختراعات به تنهایی تضمینی برای عملکرد موفق در حوزه فناوری نخواهد بود؛ به عبارت دیگر، شرط اصلی موفقیت، تبدیل نوآوری مندرج در پتنت به یک فناوری واقعی به کار رفته در محصولات تولیدی است. با این حال، فاصله تعداد پتنت های سامسونگ و اپل می تواند در دراز مدت منجر به کاهش اختلاف قابلیت های فناورانه دو شرکت در حوزه دستگاه‎های تلفن همراه هوشمند و حتی پیشی گرفتن سامسونگ از رقیب گردد. برای مثال، به گزارش «Patently Apple» یکی از جدیدترین پتنت های سامسونگ معرفی یک دستگاه تلفن همراه هوشمند اسرارآمیز است که در تاریخ بیست و هفتم ژوئن سال جاری میلادی در USPTO و با شماره «D790540» گرنت شده است و می تواند رقابت دو شرکت در بازار تلفن همراه را جدی‎تر از قبل نماید.
گفتنی است، اپل نیز در مواجهه با تلاش های رقبا برای به دست آوردن سهم بازار تلفن همراه در جهان، استراتژی توسعه فناوری های جانبی و کاربرد آن ها در محصولات خود نظیر آیفون را در پیش گرفته است. برای مثال، اخیراً اپل بر روی مجموعه فناوری هایی متمرکز شده که در آن ها نوعی فرآیند جدید برای ارزیابی شاخص های سلامتی کاربر از طریق محصولات این شرکت را توسعه داده است.      

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.