۱۲ شهریور ۱۳۹۶ رقابت فزاینده والمارت و آمازون در حوزه فروش آنلاین و حمل سفارشات با وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین
شرکت والمارت «Walmart» در حال تحقیق بر روی ساخت نوعی انبار شناور است که از طریق آن می توان محصولات و سفارشات مشتریان را از طریق وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین ارسال نمود. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این شرکت خرده فروشی که اجناس خود را از طریق شبکه گسترده ای از نمایندگی های بزرگ و کوچک در سرتاسر جهان به مشتریان خود عرضه می نماید، پتنتی با موضوع یک انبار محصول متحرک با قابلیت حمل سفارشات از طریق وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین به ثبت رسانیده است.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

سیستم مذکور که به نظر نوعی بالن نسبتاً سبک است، می تواند در ارتفاع 500 الی 1000 فوت (حداکثر 305 متر) پرواز نماید. علاوه بر پرواز اتوماتیک، این دستگاه که با قابلیت چندین بار راه اندازی در بازه زمانی مشخص همراه است، کنترل از راه دور آن نیز به کمک کاربر قابل استفاده است. 
با توجه به فعالیت های تحقیق و توسعه ای شرکت آمازون در زمینه سیستم های نوین حمل و نقل سفارشات، که در سه حوزه هوایی، دریایی و زمینی (حوزه حمل و نقل ریلی) در حال انجام است، به نظر می رسد رقابتی فزاینده بین والمارت به عنوان بزرگترین شرکت خرده فروشی آمریکا و غول تجارت الکترونیک جهان آمازون درگرفته است. لازم به ذکر است، آمازون در سال گذشته میلادی خبر از گرنت پتنتی مشابه با اختراع جدید والمارت داده بود.
فروش آنلاین والمارت در سال 2015 میلادی برابر با 13.7 میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با فروش 107 میلیارد دلاری آمازون بسیار کمتر است. با این حال، از نظر فروش کلی، شرکت والمارت وضعیت بسیار بهتری داشته و توانسته در سال مالی 2016 میلادی با 486 میلیارد دلار فروش، که در مقایسه با فروش تقریبی 136 میلیارد دلاری آمازون بیش از سه برابر است، رقیب خود را پشت سر گذارد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day