۱۳ شهریور ۱۳۹۶ دوربین سه بعدی مایکروسافت با قابلیت تشخیص حرکات دست، پردازش متون و ترسیم اشکال
در اوایل تابستان سال جاری میلادی، دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا پتنتی متعلق به شرکت مایکروسافت را منتشر نموده است که در آن با استفاده از یک سیستم دوربین سه بعدی می توان حرکات دست در هوا برای کنترل عملکرد دستگاه هایی نظیر «surface» را شناسایی نمود. بنا بر اعلام مایکروسافت، دوربین سه بعدی تعبیه شده در دستگاه، می تواند امکاناتی فراتر از یک قلم هوشمند را در اختیار کاربران قرار دهد. برای مثال، از طریق سیستم سه بعدی جدید، نوشتن و یا رسم اشکال گوناگون بر روی سطوحی که در مقابل دستگاه سورفیس قرار دارند، قابل تشخیص خواهد بود.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

به طور کلی، دستگاه های الکترونیکی قابل حمل و از جمله گوشی های هوشمند، دارای صفحات نمایش لمسی به نسبت کوچکی هستند؛ که این امر چالش هایی را در فرآیندهای مربوط به پردازش متن، طراحی و ترسیم اشکال دقیق و ... ایجاد می نماید. نوآوری جدید مایکروسافت با هدف کمک به کاربر در این موارد و ایجاد قابلیت استفاده از سطوح بزرگتر برای نوشتن متون و یا ترسیم اشکال توسعه یافته است. با توجه به توانایی سیستم دوربین، در تشخیص مکان و نیز مسیر حرکتی شیء متحرک، کاربر می تواند فرآیند پردازش و یا طراحی را بر روی سطوحی بزرگتر انجام داده و سپس نتایج حاصل را در سورفیس خود ملاحظه و ذخیره نماید.
به گزارش «Patently Apple» غول های فناوری فعال در صنعت گوشی های هوشمند، در زمینه سیستم های جدید دوربین سه بعدی وارد رقابتی فزاینده شده اند و پتنت جدید مایکروسافت نیز در همین راستا ارزیابی می گردد. گفتنی است، اخیراً شرکت اپل نوعی دوربین سه بعدی که قادر به تشخیص چهره است را در محصول جدید خود «iPhone 8» تعبیه نموده است. علاوه بر این، اپل ویدئویی از نوعی سنسور سه بعدی منتشر نموده که توانایی تشخیص ژست های مختلف را در هوا دارا است. البته هنوز مشخص نیست این فناوری جدید چه زمانی از سوی اپل وارد بازار خواهد شد.     

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.