۱۵ شهریور ۱۳۹۶ تعمیر خودکار صفحه نمایش آسیب دیده دستگاه‎های تلفن همراه از طریق گرما
با توجه به کاربرد روز افزون دستگاه های تلفن همراه هوشمند در زمینه های گوناگون و در نتیجه استفاده روزمره از سوی کاربران، امکان برخورد و یا سقوط دستگاه به دلیل بی احتیاطی کاربر بسیار زیاد خواهد بود. صدماتی نظیر ترک خوردن صفحه نمایش گوشی، تجربه ای ناخوشایند خواهد بود که منجر به اخلال در زندگی شخصی صاحب آن در مدت زمان تعمیر آن می گردد. شرکت موتورولا، ایده ای منحصر به فرد برای حل این چالش ارائه داده است که بر اساس آن صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه قابلیت تعمیر و بازسازی خود را خواهند داشت.

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

به گزارش وب سایت «eParisExtra»، پتنت جدید موتورولا روشی نوین برای شناسایی و تعمیر صفحه نمایش تار شده از طریق گرمای موجود در گوشی تشریح می نماید. در نوآوری مذکور از نوعی پلیمر برای پوشش صفحه خازنی «LCD» استفاده گردیده که در اثر تغییرات سریع گرمایی، می تواند تغییر شکل یافته و صدمات صفحه را اصلاح نماید.
نکته جالب توجه در پتنت منتشر شده، انعطاف زیاد فرآیند طراحی شده برای دریافت گرمای مورد نیاز است؛ به طوری که این گرما را می توان از طریق خود گوشی و یا گرمای طبیعی انگشتان کاربر تأمین نمود. در مواردی که گرمای مورد نیاز از طرق مذکور انجام نپذیرد، می توان با انتقال گوشی تلفن به محیطی گرم، انرژی لازم را فراهم کرد.
شایان ذکر است صفحات نمایش شفاف شیشه ای، نسبت به صفحه نمایش پلیمری شرح داده شده در این پتنت، لوکس تر بوده و بسیاری از کاربران آن ها را ترجیح خواهند داد. شاید ایده بهتر استفاده از نوآوری جدید برای صفحات نمایش گوشی های تلفن همراهی است که با احتمال بیشتری در معرض برخورد و در نتیجه صدمات صفحه نمایش هستند (برای مثال، کاربرد گوشی در محیط های خشن خارج از منزل و یا استفاده کودکان).
لازم به ذکر است، موتورولا اولین شرکتی نیست که به حوزه فناوری های مرتبط با تعمیر خودکار دستگاه های تلفن همراه هوشمند وارد شده است. شرکت «LG» در سال 2013 میلادی از مدل «G-Flex» گوشی های هوشمند خود در کره رونمایی نمود که در آن قسمتی از صفحات پشت دستگاه قابلیت رفع خراش ها و سایش های احتمالی را دارا بود.         

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day