۳۰ شهریور ۱۳۹۶ شرکت های خودروساز آلمانی در صف اول ارائه پتنت های فناوری هدایت خودکار وسائط نقلیه
گروه مهندسی بوش «Bosch» با ارائه 958 درخواست ثبت پتنت، در بازه زمانی ژانویه سال 2010 الی ژوئیه 2017 میلادی، بدل به بازیگر اصلی توسعه فناوری هدایت خودکار وسائط نقلیه شده است. در گزارشی که از سوی مؤسسه تحقیقات اقتصادی کلن، در زمینه تحلیل و بررسی فعالیت های تحقیق و توسعه فناوری های هدایت خودکار در شرکت های بزرگ منتشر شده است، با بررسی 5839 پتنت مرتبط، فعالیت های ثبت و انتشار پتنت شرکت های مذکور در این حوزه از فناوری، مبنای مقایسه قرار گرفته است. گفتنی است شرکت های بوش، آئودی، کانتیننتال«Continental»، فورد، جنرال موتورز، «BMW»، تویوتا، فولکس واگن، دایملر «Daimler» و گوگل مطابق با نمودار زیر رتبه های اول تا دهم لیست مذکور را به خود اختصاص داده اند. 

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

یکی از نکات قابل توجه در این گزارش، فعالیت های بسیار زیاد شرکت های آلمانی در ثبت و انتشار پتنت های فناوری «AD» است، به طوری که شش شرکت آلمانی در بین ده شرکت برتر این حوزه جای گرفته اند. این در حالی است که شرکت گوگل و شاخه تخصصی آن در زمینه توسعه فناوری های هدایت خودکار یعنی وایمو «Waymo»، در انتهای لیست و در جایگاه دهم قرار گرفته است.
لازم به ذکر است، در طول سال های اخیر، سیستم های پیشرفته کمک راننده «ADAS» و فناوری های هدایت خودکار وسائط نقلیه «AD» مورد توجه شدید کمپانی های طراحی و تولید خودرو و شرکت های فناور پیشرو قرار گرفته است. تمرکز شرکت های فناوری و خودروسازها بر توسعه این حوزه از فناوری که به عنوان یکی از سه «Mega Trend» فناوری در سال 2017 میلادی انتخاب گردیده است، آن را به صحنه نبرد غول های فناوری جهان برای توسعه استانداردهای خود در زمینه «AD» بدل نموده است.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.