۲۷ شهریور ۱۳۹۶ کسپراسکای به دنبال گوش‎مالی یک باجگیر پتنت
کمپانی امنیتی کسپراسکای «Kaspersky»، در اقدامی جالب موفق شده تا یک باجگیر پتنت را در یک جدال حقوقی به زانو درآورد. این شرکت با مدیریت هوشمندانه روند مذاکرات، وترولن «Wetro Lan» را مجبور به پرداخت مبلغ مورد نظر خود جهت انصراف از ادامه پیگیری پرونده نموده است.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

امروزه اخبار مرتبط با استراتژی های هجومی باجگیران پتنت، در استفاده غیر منصفانه از حقوق انحصاری پتنت های متعلق به خود و دریافت غرامت های سنگین از بسیاری از شرکت های فناور به بهانه نقض پتنت، در صدر اخبار دنیای مالکیت فکری قرار داده است. حال، شرکت کسپراسکای موفق شده تا با اتخاذ سیاستی هوشمندانه، یکی از این باجگیران را تحت فشار قرار داده و مبالغی را نیز از این شرکت اخذ نماید.
پتنت مورد بحث این جدال حقوقی در زمینه فایروال های اینترنتی بوده که در سال 2000 میلادی گرنت شده است؛ این در حالی است که فناوری فایروال نزدیک به دو دهه است که از سوی شرکت های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش «ArsTechnica»، شرکت وترولن علیه کسپراسکای شکایتی با ادعای نقض پتنت به ثبت رسانیده و امیدوار بود بتواند غرامتی هنگفت در ازای آن دریافت نماید. با توجه به مدارک و قرائن موجود در پرونده، امید وترولن برای توافق با کسپراسکای و دریافت غرامت، با گذشت زمان کم و کمتر شد؛ تا جایی که این شرکت به دریافت مبلغی در حدود ده هزار دلار راضی گردیده بود.
کسپراسکای در پی دریافت پیشنهاد مذکور و با توجه به تحقیقات و مستندات به دست آمده، علاوه بر این که پرداخت پول را نپذیرفت، در پیشنهادی متقابل خواهان دریافت ده هزار دلار در ازای انصراف از دنبال نمودن پرونده شد. وکیل ارشد کسپراسکای در این زمینه اظهار داشت: «ما در مقابل دادخواست نامنصفانه وترولن ایستادیم و به هیچ عنوان حاضر به پرداخت حتی یک سنت به وترولن نشدیم.» لازم به ذکر است وکلای وترولن در مذاکرات خود با پرداخت 5000 یورو موافقت کرده اند که با توجه به هزینه های حداقلی 5000 دلاری برای طرح شکایت و پیگیری آن، کسپراسکای را می توان برنده مطلق این پرونده دانست.
یوگن کسپراسکای «Eugene Kaspersky»، مدیر ارشد شرکت کسپراسکای از روند مقابله با ترول مذکور و موفقیت به دست آمده ابراز خشنودی نموده است. به گفته وی، «این نتیجه صرفاً یک پیروزی حقوقی نیست بلکه یک نقطه عطف در مبارزه با شرکت هایی است که از قوانین ثبت اختراع در جهت کسب درامد استفاده می نمایند. ما نه تنها ترول را مجبور به عقب نشینی از دادخواست خود نمودیم، بلکه وی را مجبور به پرداخت خسارت نیز کرده ایم.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.